Vasakul diagonaalis parkinud Volvo V70 pereisast juht vaatab kurja kulli pilguga, kuidas kõrvale parkinud volüümikas daam end Kia Cee’di ukse vahelt sisse litsub, püüdes hoida millimeetrist ruumi autoukse ja Volvo vahatatud kere vahel.
7. seeria rohelise BMW juht käivitab mootori ammu enne, kui väljapääsutrapp avaneb. Nii ei kuluta kliimaseade akut, mine tea, äkki pärast ei lähegi käima. Ikkagi teise ringi (või juba kolmanda?) auto Saksamaalt, nagu reedab numbri alustahvlil olev kleeps. Valge Jeepi rooli ronib pimestavroosade geelküüntega nääpsuke šortsides blondiin, heidab käekoti kõrvalistmele ja asub näppima nutitelefoni.
Kuidas need inimesed neid autosid endale lubada saavad? Aga saavad! Isegi see krohviste varbavaheplätudega tüüp, kes 2011. aasta Audi A6 rooli istub, saab.
Ainuüksi tänavu on Eestis arvele võetud uusi ehk 2013. väljalaskeaastaga autosid 3957. 20 populaarseima autotootja ja -margi hulgas võib enam kui pooli liigitada maasturiks või linnamaasturiks – neid on arvele võetud autode tipp-20 hulgas 2282. See teeb 58 protsenti.
Kõige rohkem on autoregistris uutest autodest arvele võetud Honda CR-Vsid. Autoportaalid on seda linnamaasturit iseloomustanud kui teel sõiduks mugavat, ent olematu maastikuläbivusvõimega masinat. Uue auto eest tuleb välja käia kolmetoalise korteri sissemaks – nii 33 000 eurot.
Miks soetavad inimesed maasturi-tüüpi autosid ning kuidas nad neid lubada saavad? Põikame tagasi praamilt mahasõidu juurde.
Kõigil on jube kiire, just nagu jääks kohe järgmisest laevast maha. Kõigepealt möödasõit, mis siis et kõige ees liikuval autol on nagunii juba 100 sees, ehkki lubatud on vaid 90 km/h. Peaasi polegi kiiremini sõita, vaid mööda sõita. Kui juba on uhke auto, miks seda siis mitte näidata?