Tarbijakaitseameti sõnul tekib tarbijatel enim probleeme e-kaubandusega ning üheks võimalikuks lahenduseks oleks Eesti e-kaubanduse Liidu kvaliteedimärk, mis tagab ostjale kaupleja usaldusväärsuse.
Enamikul netipoodidel e-poe kvaliteedimärki pole
Paarist tuhandest Eestis tegutsevast e-poest omab kvaliteedimärki aga vaid 45 internetipoodi, vahendab ERR uudisteportaal ERRi raadiouudiseid.
Kvaliteedimärki annab veebipoodidele Eesti e-kaubanduse Liit, mis teostab poodide üle järelkontrolli; märgistuse saamiseks peab e-pood olema tegutsenud poe ja liidu liikmena vähemalt aasta aega.
«See aeg on piisav saamaks aru, et see pood tõesti tahab tegutseda ja tegutseb korrektselt, siis saame talle anda turvalise ostukoha märgi,» põhjendas Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur.
Juba kolm aastat kvaliteedimärki omanud internetipoe Ehtemaailma omaniku Tiia-Mai Tiikoja sõnul annab kaubandusliidu turvalisuse märk ostjatele turvalisuse tunde ning kvaliteedimärk on nende internetilehele toonud juurde palju külastusi.
«Turvalise ostukoha» märgiga e-poodides võib ostu sooritada muretult, kuna need poed on vähemalt ühe aasta kuulunud Eesti e-kaubanduse Liitu ja vastavad märgi saamiseks esitatud kriteeriumitele ning nõuetele. Kvaliteedimärgiga tunnustatud e-poodide nimekiri asub siin.
Palju on siiski e-poode, millel kvaliteedimärk puudub. Loe, millega pead e-poest tellimisel arvestama tarbijakaitseameti kodulehelt.