Tarbija24 lugejad kogevad kampaaniatoodete lõppemist kõige sagedamini Maximas, Selveris ja Rimis, mitmele inimesele näis seesugune käitumine soodustoodete ostjate mõnitamisena.
Lugejad: soodustoodete ostjaid mõnitatakse kauba puudumisega
«Selver on lausa kurikuulus. Alati, kui on soodusmüügis mingi hea asi, selline, mida muidu ka ostetakse – no kirsimahl või populaarne juust –, siis alati on letil tühi koht. Alati! See on lausa klientide mõnitamine,» pahandas üks Selveri klient.
Ta ei mõista, mis kasu on sellisel juhul kampaania lõpukuupäevast, kui tellitakse nii vähe asju, et jätkub ainult kahele esimesele ostjale. «Kui on mingi kuupäev paika pandud, siis olgu ka kaupa selle kuupäevani varutud! Aga eks poekülastaja ongi see loll, kellele tühi kott pähe tõmmata ja tümitada ning mõnitada!» hüüatas ta veel.
Konkreetselt Laadapäevade kohta kirjutas teinegi inimene: «Nägin Laadapäevade reklaami ja tahtsin oma titale niiskeid lappe osta – suvine aeg ja mugav ju väljas liikudes kaasa võtta. Aga jah… Laadapäevade esimese päeva õhtul, kui mina Selverisse jõudsin, siis neid enam polnud. Ka järgnevate päevade ja nädala jooksul juurde ei toodud. Mõningate beebitoitudega on sama seis.»
Valdav osa inimestest pahandas Maximaga. «Tartu Zeppelini Maximas sai kogu kaup otsa esimesel päeval tund aega pärast avamist! Olen kindlal arvamusel, et müüjatele on lihtsalt antud käsk seda riiulitele mitte juurde tuua,» teatas üks lugeja. Teda toetas teine: «Maximas kipub jah sageli sooduskaup otsas olema, kusjuures väiksemates kauplustes sagedamini kui suurtes. Vahel ajab lausa tigedaks, kui oled spetsiaalselt läinud ja soodushinnaga arvestanud.»
Kas keegi üldse nägi Rimi hügieenitarvetekotti?
Kätu ei olnud rahul ei Maxima ega Rimiga. «Viimase kampaania ajal oli Tartu Lõunakeskuse Rimist juba esimese päeva õhtupoolikuks kampaaniahinnaga Norra lõhe otsas,» meenutas neiu kogemust Rimiga.
Ka Rimi kleepsukampaanial näis olevat pahandajaid. «Kuu aega oli kampaania lõpuni ja kleepsud olid järjekordselt kokku kogutud, kuid kolmandat ostusoovi, hügieenitarvetekotti, nad ei kavatsenudki enam müüki tuua!» teatas kasutaja Tige. Ka maamees tahtis endale hügieenitarvete kotti: «Sama siin, kas keegi on üldse näinud seda Rimi hügieenitarvete kotti?»
Kristeli sõnul on see täiesti tavapärane, et kampaaniatoodet mõnes poes üldse ei olegi ega tule juurde ka. «Maximasse läksin kunagi kampaania esimesel päeval kohe pärast avamist kampaaniajäätist ostma. Olles esimene inimene külmiku ees, olin tunnistajaks sellele, et kampaaniatoodet oli olemas vaid kaks tükki. Küsisin veel poe töötajalt, kas neil kuskil laos on, ei olnud. Ei olnud neid ka järgmisel ega ülejärgmisel päeval. See on lihtsalt nõme moodus meelitada kliente poodi.»
Marek tahtis Säästumarketist ükskord osta Gevalia kohvi, mis oli sooduspakkumisega. «Teisel kampaaniapäeval käisin kolm Säästumarketit läbi, kuid peale sildi polnud kohvist enam haisugi. Kui kampaania lõppes, tekkisid aga imekombel lettidele uuesti Gevalia kohvid,» muheles ta.
Mitme lugeja teatel ei olnud ka sellenädalase Säästumarketi kampaania ajal enam lillkapsast Tabasalu, Akadeemia, Marja ega Sõle poes, mistõttu võib järeldada, et reklaami tehakse lihtsalt tühja.
«Kahe Paulig President kohvi kampaania ajal oli mitmes kaupluses ainult hinnasilt, aga uue nädala esmaspäeva hommikul oli riiul sama kohvi kallima hinnaga täis,» meenutas Säästumarketi klient. Ka ananassikompvekkidega juhtus sama lugu. «Pärast kampaania lõppu olid kommid kalli hinnaga ja lugematul arvul kastidega müügil. Seega on soodushinna reklaam tarbija mõnitamine,» arvas lugeja.
Kommenteerija, kes väitis end olevat Selveri töötaja, kirjutas, et neil on kampaaniate ajal toodete ostmine üsna keeruline. «Meil olid Laadapäevadel müügil öösärgid hinnaga 4,99 eurot tükk ja tulemus oli, et mina ei saanudki öösärki, sest 1. enne poe avamist ma seda osta ei tohi, 2. ma ei tohi üksi kassas olles lahkuda enda tööpostilt ja ma ei oleks tohtinud enda kassas arveldada, 3. kaupa enda jaoks kõrvale panna ei tohi ning 4. kui mul oli õigus minna pausile, olid öösärgid otsas,» teatas töötaja.