Küberkuritegevus röövib sadu miljardeid dollareid aastas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sülearvuti. Pilt on illustratiivne.
Sülearvuti. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Vastavalt äsja läbi viidud uuringule maksab küberkuritegevus USA majandusele 100 miljardit dollarit aastas ning maailmamajandusele ilmselt 300 miljardi dollari ringis.

Nagu näitab Washingtoni Strateegiliste ja Rahvusvaheliste Uuringute Keskuse (CSIS) koostatud ja McAfee poolt sponsoreeritud uuring «Estimating the Cost of Cybercrime and Cyber Espionage» (hinnang küberkuritegevuse- ja spionaaži kuludele) läheb küberkuritegevus üksnes USAs maksma 508 000 töökohta.

«Me usume, et CSISi raport on esimene katse kasutada küberkuritegevuse kahjude arvutamiseks tõelisi majandusmudeleid,» ütles McAfee tehnoloogiadirektor Mike Fey.

«Igasuguseid kuulujutte on liikunud juba aastaid, kuid keegi pole pingutanud selle nimel, et jõuda usaldusväärsete tulemusteni. Poliitikud, ärijuhid – ja kõik kes küberkuritegevusega rinda peavad pistma – vajavad aga oma meetmete põhjendamiseks arvestatavat informatsiooni.»

Raportis toodud arvud kinnitavad varemgi levinud väiteid, et küberkuritegevus kujutab endast «suurimat vara ümberjaotamist inimkonna ajaloos».

«USAs [kus ligipääs andmetele on kõige parem] võivad aastased kahjumid ulatuda 100 miljardi dollarini,» seisab raportis. «Küberkuritegevuse ja -spionaaži kulud maailmamajanduse lõikes on ilmselt mitu korda suuremad ja ulatuvad sadade miljardite dollariteni.»

Perspektiivi huvides viitab raport Maailmapanga andmetele, mille kohaselt oli globaalne SKT 2011. aastal ca 70 triljonit dollarit. «300 miljardi dollari kaotus – ilmselt on tegemist sellise suurusjärguga – oleks neli kümnendikku ühest protsendist.»

Raporti autorid rõhutavad, et kahjumid ei piirdu finantsvara või intellektuaalomandiga.

Kaotsi läheb võimalusi, kahjustada saavad brändid ja reputatsioon. Ettevõtted kaotavad kliente ja peavad raiskama aega teenuste taastamisele.

Lisaks tuleb ettevõtetel pärast küberrünnakuid «koristustöid» teha ning kulutada üha rohkem raha turvalisuse tagamiseks.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles