Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kes saadab inimesi reklaamiga «p***i!»?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tänavareklaam Lasnamäe kanalis.
Tänavareklaam Lasnamäe kanalis. Foto: Toomas Huik / Postimees

Selgub, et Tallinna bussiootepaviljonides ja välipindadel rippuv ning linlasi häirinud reklaam loosungiga «Mine p***i!» on ETK üleskutse poodi minemiseks.

Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) turundusdirektor Andres Lember sõnas, et sel nädalal Tallinna välireklaamipindadele ja telesse jõudnud rohelisel taustal sõnum «Mine p***i!» ei ole vastupidi sotsiaalmeedias levima hakanud arvamusele seotud lähenevate valimistega, vaid on suurima jaekaubanduse grupi ETK üleskutse poodi minemiseks.

«Tegu on turunduses laialdaselt kasutatava reklaamsõnumile tähelepanu tõmbamisega ehk teaser-kampaaniaga, mille peatselt algaval järgneval perioodil seletab lahti Säästukaardi sooduspakkumiste lihtne sõnum: «Mine poodi! Nii head hinnad.»,» ütles Lember.

Reklaamil ei ole turundusdirektori kinnitusel seost ropendamisega. «Ei, meil ei olnud mõtteski seostada reklaami ropendamisega, kuid eks sellega ole nii nagu värvide seostamisega – igaühel tekib tõlgendus oma kogemuse, teadmiste ja väärtushinnangute baasil. Kutsume inimesi poodi ja tõesti vabandan, kui keegi sõnumit riivatuna tõlgendas.»

Reklaamide rohelise tausta tõttu, mida seostatakse Tallinna võimuparteiga, kahtlustati esmaspäeval mitmetes Facebooki sissekannetes, et tegu on mõne poliitilise partei aktsiooniga. «Välistamaks kahtlusi, et tegu on üleskutsega «mine parteisse» või muu taolise poliitilise tõlgendusega, loobusime algsest plaanist esitada teaser kujul «Mine p...!» ja tõime lünktekstina esile sõnale «poodi» vastava täpse tähtede arvu,» selgitas Lember.

Küsimusele, miks loosungi taust just roheline on, vastas Lember nii: «Eks pea iga värv seostub kellegi või millegagi. Nagu kirjutasin, on tegu Säästukaardi sooduspakkumiste kampaaniaga, roheline taustavärv on Säästukaardi kommunikatsioonis ammu kasutusel.»

Lember lisas, et ETK-l ei olnud plaan teha nn K-kohukest.

Tagasi üles