Soome toidupoes hakati klientide liikumist jälgima

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostukorviga kliendid poes.
Ostukorviga kliendid poes. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Soome kaubanduskontsern Kesko paigaldas ostukärudele raadiosagedustuvastusega (RFID) andurid, et jälgida, kuidas kliendid poes liiguvad.

Ettevõte väidab, et nende uuring ei ole vastuolus andmekaitse seadusega, kuna jälgitakse ostukärude, mitte klientide liikumist, vahendab Yle. Kesko sõnul peavad seadmed ostukäru liikumist kaardistades välja selgitama, kuidas oleks poes mõttekam tooteid paigutada.

Ettevõtte teatel on jälgimisseade umbes võtmehoidjasuurune ning see kinnitatakse nii kärudele kui ka korvidele. Seintele ja laele on omakorda paigutatud sensorid, mis aitavad ostukäru või korvi asukohta ja sõidusuunda määrata. Andurid ei suuda tuvastada seda, mida klient poest ostab.

Kesko esindaja sõnul on mugavuse huvides oluline, et tooteid oleks lihtne leida. Samas peab kaup olema poes paigutatud nii, et vältida liigset trügimist ja ummikuid.

Praegu katsetatakse tehnoloogiat ainult ühes hüpermarketis. Kesko esindaja Antti Syväniemi ei avaldanud konkreetset poodi. «Ma loodan, et tehnoloogia laieneb teistesse poodidesse, kuid see pole veel otsustatud. Seesugune uurimine ei ole just tasuta,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles