Aasta ettevõtja konkursile ei sobi suured kaubamärgid

Enn Tosso
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Käepigistus
Käepigistus Foto: SCANPIX

Ernst & Young Baltic turundusjuht Hedwig Meidra kirjutab, Aasta Ettevõtja 2013 valimiseks saadetakse kutsed osalema konkursil ligi 1000 ettevõtjale ning kuna konkurss valib inimest, siis me ei aktsepteeri suuri ja rahvusvahelisi kaubamärke.

Kindlasti peab ettevõtja olema ettevõttes tegev ja ettevõte peab olema Eesti osalusega. Kandideerida saavad ettevõtjad, kelle ettevõtte käive oli 2012 aastal vähemalt 2 miljonit eurot.

Konkursi eripära on teiste sarnaste konkursside kõrval see, et me valime inimest ja seega me ei vali vaid käibe järgi. Kui vaadata ajalooliselt, siis on olnud nii suuri kui keskmisi kui ka väikseid ja kasvavate ettevõtete omanikke. Mida hinnatakse, on ettevõtja isiklik panus ja tema vastutus, innovatsioon, kuidas ettevõtet juhitakse ja millisel suunal liigutakse, eksport ja sotsiaalne vastutus on samuti olulised. Kuna lõppvoorus ehk finaalis kohtuvad finalistid isiklikult žüriiga, siis kindlasti mängib rolli ka inimese karismaatilisus.

Kui palju meil kandidaate poolfinaali saab, on keeruline öelda, kuid keskmiselt on edukalt poolfinaali pääsenud ca 20 ettevõtet, kellega me teeme intervjuud ja analüüsime majandusandmeid. Edasi saadetakse kandidaatide intervjuude kokkuvõtted koos majandusandmetega sõltumatule žüriile, kelle ülesandeks on valida 5-6 finalisti. Finaalist pääseb edasi vaid üks ja kellest saab Eesti aasta ettevõtja, on žürii otsustada.

Ettevõtja, kes saab pärjatud eesti aasta ettevõtja tiitliga sõidab järgmise kalendriaasta juunis Monacosse, World Entrepreneur Of The Year konkursile. Seal võisteldakse juba ca 50 oma riigi parimaks ettevõtjaks tunnustatuga maailma parima ettevõtja tiitlile.

World Entrepreneur Of The Year konkurss on üks hinnatumaid ettevõtjatele suunatud auhindu üldse. Ettevõtjad kohtuvad ka Monacos žüriiga ja hindamiskriteeriumid on sarnased kohalikele. Monacos on kohal pea 60 riigi press ja ka sellised nagu BBC, CNBC, Financial Times ja paljud teised. Ettevõtjad kohtuvad 4 päeva jooksul meediaga, kuid samuti loovad omavahel ärikontakte, mis üldjuhul osutuvad äärmiselt edukaks.

Aasta ettevõtja ehk siis Entrepreneur Of The Year on rahvusvaheliselt tuntud ja tunnustatud. Ettevõtjatele annab juba ainuüksi konkursil osalemine rahvusvaheliselt ärimaalimas teatud kvaliteedimärgi juurde. Entrepreneur Of The Year konkurssidel osalenutel avaneb võimalus tulevikus osaleda üritustel ja konverentsidel ning kohtuda selliste ettevõtjatega, keda muidu on kas võimatu või väga raske tabada.

Kuna aasta ettevõtja konkursil osalejatega tehakse ca 2-3-tunnine intervjuu, siis on ettevõtjal võimalik analüüsida oma ettevõtte hetkeseisu. Kindlasti kaasneb ka positiivne meediatähelepanu ning seda mitte ainult kohalikul tasandil. Tihti võetakse meie kui konkursi korraldajaga ühendust ja tuntakse huvi Eesti ettevõtjate vastu, kes on konkursil osalenud, et nendega kohtuda või intervjuu teha.

Eestis on meie patrooniks 5 aastat Eesti Vabariigi President Toomas Hendrik Ilves ning see on kõrgeim riiklik tunnustus ettevõtjatele ning kindlasti ka konkursile endale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles