Elektriraudtee on koostöös rongitootjaga töötanud välja lahenduse, mille raames vähendatakse uute rongide vile valjust.
Elektriraudtee asus rongide vilesid vaigistama
Vile valjust soovitakse vähendada, tulles vastu raudtee piirkonnas elavate isikute soovidele, keda on seni häirinud uute rongide vile valjus, teatas ettevõte. «Rongide testperioodil teostasime me muuhulgas ka vile helivaljuse mõõtmisi ning need olid vastavuses Eestis kehtivate nõuete ja standarditega,» selgitas Elektriraudtee uute rongide projektijuht Martin Laur. Ta lisas, et rongide liinile sõites aga pöördusid ettevõtte poole kliendid, kes avaldasid pahameelt uue rongi vile valjuse üle.
«Kuigi uute rongide vile valjus vastab nõuetele ning seda on kinnitanud ka tehnilise järelevalve amet, otsustasime kodanikele vastu tulla ja muutsime rongivile ülesehitust,» mainis Laur. Ta lubas, et muudatuse tulemusena väheneb oluliselt vile valjus ja intensiivsus. Samas jäävad hädaolukorras kasutatava vile parameetrid samaks.
Rongijuhtidel on raudtee tehnokasutuseeskirja kohaselt kohustus lasta rongi vilet mitmetel puhkudel, näiteks rongi väljumisel jaamast, rongi lähenemisel ülesõidule, rongi lähenemisel teekõverikule, kohtumisel teise rongiga ning ka kohtades, kus on vile laskmist kohustav signaalmärk.
Praegu on planeeritud kogu tänase rongipargi vilede ümberehitus augustikuusse. «Usume, et augusti keskpaigaks on kõikide rongide viled juba vaiksemad,» lubas Laur.
Kokku täiendatakse vilesid 18 elektrirongil ja 20 diiselrongil.