Euroopa Kontrollikoda kritiseeris teisipäeval ulatuslikku raiskamist koskkonnasõbralikkust edendada püüdvas transpordiprogrammis, millega teostatakse kaubavedude suunamist maanteedelt raudteele või veele.
Euroopa Kontrollikoda taunis transpordiprogrammi raiskamist
Kümme aastat väldanud 400 miljoni euro suuruse eelarvega Marco Polo programm toetab firmasid, mis on valmis transpordikanaleid muutma.
Kontrollikoda leiab pärast Marco Polo auditeerimist, et programmist tuleks loobuda.
«Lühidalt öeldes olid Marco Polo programmid ebaefektiivsed, kuna ei täitnud sihtmärke ning kaubavedude suunamisel maanteele ei saavutatud olulist muutust. Samuti pole andmeid, mille põhjal hinnata poliitika eesmärkide (näiteks keskkonnakasu) täitmist,» ütles kontrollikoja kõrge ametnik Ville Itala.
Audit ründas ka niinimetatud «ballastkahjumi» algatusi, väites, et kuueteiskümnest auditeeritud tpetusesaajast 13 «kinnitasid, et transposditeenuse käivitanud ka toetust saamata».
«Tulevikus peaks säärane rahastamine sõltuma algusest peale mõjuhinnangust, mis näitaks, milline on lisandväärtus Elile,» ütles Itala.