Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vähi: Sillamäe Sadamasse tuleb naftatöötlemistehas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Karli Saul / Luise Savik
Copy
Tiit Vähi.
Tiit Vähi. Foto: Karli Saul / SCANPIX

Sillamäe Sadama rajaja Tiit Vähi sõnul on sadama infastruktuurist valmis alles kolmandik. Ka vedude mahtu on plaan oluliselt suurenda. Tänavu oli vedude maht 7 miljonit tonni.

«Sillamäe Sadam on heas seisus. Projekt on õnnestunud,» rääkis Sillamäe Sadama rajaja Tiit Vähi E24-le. «Selle aasta vedude maht on juba 7 miljonit tonni, mis on juba ligi kolmandik Tallinna Sadama mahust,» kommenteeris Vähi, lisades, et sadama plaan 10 aastat tagasi oli jõuda 30 miljoni tonnini aastas ja ka see oli väike plaan.

Vähi sõnul veetakse kaupa peamiselt Venemaaga ning sadamas töötab neli terminali. Peamiselt veetakse naftaprodukte, vedeldatud ammoniaakgaasi, vedelväetiseid, naftakeemiat ning üldkaupu. «Sellel aastal hakkame vedama ka konteinereid,» ütles Vähi.

«Sellel aastal algab meil ka üks tähtis etapp – me anname käiku üks kilomeeter sügavvee kaisid, mis on viisteist ja pool meetrit sügavad. Need võimaldavad veetava kauba mahtu oluliselt suurendada,» rääkis Vähi.

Sellel aastal hakatakse ka ehitama raudteed sadama alumisele territooriumile, mis teeb masskaupade veo oluliselt efektiivsemakt. Sadamal on praegu ka vaid keskmine bassein, kuid plaanis on ehitada ka ida ja lääne bassein. «Tänaseks on meil valmis alles kolmandik kogu plaanitud infrastruktuurist,» ütles Vähi. «Me räägime naftatöötlemistehasest, pakendamisest ning suurtest laokompleksidest,» lisab Vähi sadama plaanide kohta.

«Võrreldes konkurentidega on Sillamäe Sadam alles põlvpükstes poisike,» rääkis Vähi ning tõi võrdluseks Tallinna ja Peterburi sadamad, mis on juba 300 aastat vanad ning Hamburgi Sadama, mis on ligi 800 aastat vana.

Tagasi üles