Nissan äratas surnuist üles Datsuni, mis lahkus meie keskelt enam kui 30 aastat tagasi. Nostalgilise maiguga mark asub vallutama tärkavaid turgusid ning täitma haigutavat auku Nissani odavama otsa tootevalikus.
Datsun tõusis surnuist
Esimene uus Datsun alates 1970ndatest aastatest astub täna rahva ette Indias, ootejärjekorras on veel sellised turud nagu Indoneesia, Venemaa ja Lõuna-Aafrika – tegemist on kahe eelseisva aasta muusikaga.
Nissan loodab Datsuni tiivul võita nende «tärkavate tarbijate» südamed, kelle Nissani nimi külmaks on jätnud – pakkudes taskukohast hinda, väikest kütusekulu ja lihtsat disaini.
Traditsiooniliselt turu keskosaga piirdunud Nissan-Renault’ tegevjuhi Carlos Ghosni jaoks kujutab Datsun katset kinnitada kõvemini kanda nn «esimese auto» segmendis, lisaks sellele unistab Ghosn tõusta ka kallimate autode maailma kõrgustesse, rõhudes üha rohkem Infinitile.
Datsuni juhi ja Nissani asepresidendi Vincent Cobee sõnutsi tuleb grupil tungida jõuliselt edasi nii Infiniti, Nissani kui Datsuniga, sest «need on globaalse autoturu kolm suunda».
Küllap lisas Ghosnile Datsuni osas kindlust edu odavauto Daciaga, mis Euroopa räsitud autoturul rivaalidele tuule alla on teinud.
India näol on tegemist kõige kiiremini kasvava väikeautoturuga maailmas – mahust rääkides.
Mõnede vaatlejate hinnangul pistab Nissan Datsuniga Indias «varba vette», et teha tulevikus tarku otsuseid teiste hinnatundlike turgude osas.
«Jätab veidi selle mulje nagu lennufirmad, mis lähevad uutele turgudele oma odavamate versioonidega ja teiste nimede all, et emafirma brändi mitte ära lörtsida,» ütles ühe Indias tegutseva rahvusvahelise autotootja juhtivtöötaja, kes palus võimalust jääda anonüümseks.
Uus Datsun hakkab Cobee sõnutsi maksma «ilusti alla» 400 000 ruupia (6700 dollari). Sellesse hinnakategooriasse jääb 60-70 protsenti India automüügist.
Kahjuks satub Datsuni tulek kidurale ajale India autoturul, mis on languses juba kaheksa kuud järjest – kusjuures kõige rängemini on kannatanud just väiksemate sõidukite müük.
Ühtlasi ootab Datsunit ees jaapanlaste Maruti Suzuki ja korealaste Hyundai tugev «tandem», mis on end sealmail sügavalt sisse söönud.
«Indias pannakse väikeautodega tavaliselt puusse. Kõik on puusse pannud, Maruti ja Hyundai välja arvatud,» ütles JD Poweri Aasia analüütik Mohit Arora. «Datsunil läheb seal kohutavalt raskeks.»
Copyright The Financial Times Limited 2013