Tervise Arengu Instituut (TAI) jätkab tänasest kampaaniaga «Kumm on seks». Kampaania sõnumit, mis kutsub üles kondoomi kasutama ja selle kasutamisest partneriga julgemalt rääkima, on taas näha välimeedias, televisioonis ja internetis.
TAI jätkab tänasest kõmulise kondoomikampaaniaga
TAI avalike suhete nõuniku Maris Jakobsoni sõnul otsustati kampaaniat jätkata, kuna turvalise seksuaalkäitumise teema vajab jätkuvalt tähelepanu ja teavitust. Seda on aga jätkatud vähendatud mahus ning muudetud visuaalide ja teleklippidega. Samuti jagab TAI endiselt kampaania veebilehel nippe seksist ja kondoomist rääkimiseks.
«Võrreldes eelmise kampaaniaga jätkame väiksema arvu kujunduste ja klippidega ning samuti vähendasime elemente, mida on võimalik mitmeti tõlgendada ja mis juhivad tähelepanu kampaania põhisõnumilt kõrvale,» selgitas TAI nakkushaiguste ja narkomaania ennetamise osakonna juhataja Aljona Kurbatova.
Tarbijakaitseamet saatis juuni keskel TAI-le märgukirja, mispeale rohkelt kõneainet pakkunud kampaania peatati. Tarbijakaitseamet ja TAI ei nõustunud kampaania lõpetamise põhjusi lähemalt kommenteerima. Jakobson ütles toona vaid, et märgukiri on ametkondlikuks kasutamiseks ja selle täpset sisu ei saa avaldada.
TAI on teavitanud tarbijakaitseametit kampaania jätkumisest ning algatatud haldusmenetlus kondoomikampaania suhtes on lõpetatud.
Uuringute järgi kasutab kampaania sihtrühmast (19-25-aastased noored) juhusuhetes kondoomi vaid 50 protsenti juhtudest, riskides nakatumisega HIVi ja teistesse seksuaalsel teel levivatesse nakkustesse. Hinnanguliselt pooled HIVi nakatunutest on HI-viiruse saanud seksuaalsel teel. Seksuaalsel teel leviv klamüdioos on Eestis ülemiste hingamisteede nakkuste, tuulerõugete ja gripi järel levikult neljas nakkushaigus.