Pretensiooni tuleb kirja panna, mida ja kellelt telliti, millised olid tähtajad ning kas nendest peeti kinni. Võimalikult täpselt tuleb kirjeldada ka puuduse olemust ning seda, kuidas ja millal see ilmnes. Kui ettevõte ei ole nõus tarbija avaldust positiivselt lahendama, peab ta korraldama ekspertiisi.
Kui suhtlus firmaga ei anna soovitud tulemust, saab abi tarbijakaitseametist. Kõige viimane võimalus oma õigusi kaitsta on kohus.
Lisaks eelkirjeldatud pretensiooni esitamise õigusele võib kaupleja toodetele anda ka garantii ehk müügigarantii. Garantiiga peab müüja aga pakkuma tarbijale suuremaid õigusi kui need õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi jooksul.
Ehitus- ja remonditööde puhul tuleb silmas pidada, et tarbijakaitseamet saab aidata, kui tegemist on teenuse osutamisega tarbija vallasasjade suhtes. Näiteks kui inimese koju paigaldatakse tema tellimusel seadmeid, köögimööblit, uksi-aknaid või kui ta omandas korteriostuga ka seadmed (kütteseadmed, köögitehnika vms).
Ameti pädevusse ei kuulu kinnisasjale tehtavad ehitus- ja remonditööd, mis on käsitletavad ehitamisena ehitusseaduse tähenduses.
Ehitusalaste puuduste ilmnemisel tuleks ettevõtet neist teavitada hiljemalt kahe kuu jooksul alates tööde vastuvõtmisest. Juhul kui kaupleja keeldub tehtut parandamast ja alustatud tööde lõpetamiseks tuleb leida uus firma, on otstarbekas fikseerida tööde hetkeseis sõltumatus ekspertarvamuses.
Kuidas vormistada lepinguid?
• Lepingus peaks olema kirjas teenuse müüja nimi või nimetus, registri- või isikukood, kontaktandmed, tellimuse esitamise ja täitmise kuupäev, kokkulepitud tööde loetelu ja nende hind.
• Kui tellimuse täitmine nõuab teenusepakkujast sõltumatutel asjaoludel lisakulutusi, siis peab ta tööde tellijat sellest teavitama.
• Kui ettevõte ei ole saanud tellijalt lisatöö tegemiseks kirjalikku nõusolekut, ei ole tal õigust nõuda lisatasu.
• Tähelepanelik tasub olla ka remondi- või ehitustöö tegemise ajal. Kui on näha, et töö kipub venima, tuleks juhtida sellele teenusepakkuja tähelepanu ja tuletada talle meelde tähtaega. Just seetõttu oleks mõistlik lisada lepingusse punkt leppetrahvi ja viivise kohta.
• Kui tellitud töö on valmis, peaks tellija enne üleandmis-vastuvõtmisaktile allkirja andmist veenduma, et tehtu vastab soovidele.
Allikas: tarbijakaitseamet