Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elektrilevi on maksnud kahjunõuete alusel tarbijatele üle 80 000 euro

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektrilevi kaugloetav arvesti
Elektrilevi kaugloetav arvesti Foto: Jarek Jõepera

Eesti Energiale kuuluv jaotusvõrguettevõte Elektrilevi on maksnud tänavu esimesel poolaastal pingekõikumiste tõttu kahjunõudeid esitanud tarbijatele hüvitiseks üle 80 000 euro, samas enam kui pooltel kahjunõuetest pole juhtumite analüüsimise järel alust.

Elektrilevi kommunikatsioonijuhi Tuuli Sokmanni sõnul on Elektrilevi tänavu esimesel poolaastal menetlenud 412 kahjunõuet. «Kahjunõude avalduse esitamisel ei pea klient meile esitama kindlat kahjusummat, vaid esialgse hinnangu. Palume kliendil kuludokumendid esitada alles siis, kui nõuet läbi vaadates on selgunud, et meie võrgus toimus sündmus, mille puhul kahju hüvitame. Seetõttu me esitatud kahjunõudeavalduste summade üle arvet ei pea,» selgitas Sokmann BNS-ile.

Tema sõnul on juhtumite lõikes kahjusummad väga erinevad ning need sõltuvad kahju saanud seadmete arvust, sellest, kas neid on saanud remontida või on vajalik uus seade osta, samuti seadmete vanusest ja mitmetest muudest teguritest.

Poolaastaha menetletud 412 nõudest hüvitas Elektrilevi 172. «Need on juhtumid, kus kahju oli tekkinud võrguettevõtja vastutusel olevatest põhjustest. Hüvitatud 172 juhtumi väljamaksete summa oli ligikaudu 83 000 eurot, mis teeb hüvitamisotsusega juhtumi kohta ümmarguselt 500 eurot,» rääkis Sokmann.

Elektrilevi hüvitab kahjujuhtumid, mis on tekkinud ettevõtte tegevusest või ettevõtte kontrollitavatest sündmustest. Hüvitamisele ei kuulu näiteks äikesest kui vääramatust jõust tulenev kahju – selle vastu soovitab Elektrilevi rakendada ennetusmeetmeid, mille kohta saab lisainfot Elektrilevi veebilehelt kahjude ennetamise osast.

Sokmann rõhutas, et iga pingekõikumine ei tähenda automaatselt hüvitatavat kahjujuhtumit, sest osa elektrivõrgu häireid jääb standarditega lubatud normide piiresse ja sellistele pisematele häiretele, mis on osa võrgu tavapärasest toimimisest, peaksid tavalised korras koduseadmed ka vastu pidama. «Kui kliendil on aga ekstra tundlikke ja kalleid elektroonikaseadmeid, siis tasuks neid kindlasti lisaseadmetega kaitsta. Kaitseseadmete kohta saab samuti infot meie kodulehe kahjude ennetamise osast. Elektrivõrgus on näiteks vajalikud lülitamised igapäevane nähtus ja nendega kaasnevad häired kindlates piirides seetõttu ka standarditega lubatud,» lisas Sokmann.

Kui kahjunõude avaldus laekub, vaatab Elektrilevi iga juhtumi eraldi läbi ning kontrollib ettevõtte võrgus sel ajal toimunud sündmusi. «Kahjude hüvitamise põhimõtetest ja protseduurist saab lähemalt lugeda meie kodulehelt kahjude hüvitamise osast. Oleme püüdnud kahjunõude protsessi üha kiiremaks ja kliendi jaoks sujuvamaks muuta ning ligi 70 protsenti juhtudest oleme lahendanud kaheksa päeva jooksul,» ütles Sokmann.

Tagasi üles