«Kliendini võib kahtlase kvaliteediga kütus jõuda lõpuks erinevate tanklate kaudu, keda ei huvita kütuse päritolu, vaid ainult sisseostuhind,“ rääkis Migur ning lisas, et eriti valvas tasub olla ka hulgiklientidel, kes ei tangi oma autosid ametlikes tanklates, sest neile on nö «segatud» kütust kõige lihtsam müüa.
Autoomaniku jaoks võib kerge kütteõli baasil valmistatud mootorikütus tähendada soodsama hinnaga kütust, kuid pikemas perspektiivis võib see auto mootori remondivajaduse tõttu oluliselt kallimaks minna. Eriti tundlikud on kaasaegsed diiselmootorid, mille pihustiotste vahetamine on kallis lõbu.
«Kui vanadel diiselmootoritel olid pihustiotsad suhteliselt odavad, siis kaasaegsetel diiselmootoritel (common rail) on pihustiotste vahetamine väga kallis. Nende hinnad algavad ca 400 €/tk ning reeglina tuleb ära vahetada mitte üks, vaid kõik neli … Eks siin on igaühe jaoks arvutamise koht,» rääkis Migur.
Eesti Õliühingu liikmed on viimastel kuudel teinud veel ka mitmeid teisi ettepanekuid olukorra parandamiseks, kuid nende rakendamine võtaks seaduste muutmise ja IT lahenduste tegemise vajaduse tõttu rohkem aega. Maksuhalduri esindaja suunamist aktsiisilattu on kasutatud ka varem, kuid siis vaid pisteliselt. Süsteemne ja keskne lähenemine kõikidele aktsiisiladudele korraga annaks võitluses maksupettustega aga koheseid ja selgeid tulemusi.