ARKi ja maanteeameti ühinemisel tekkiva uue maanteeameti juhi Tamur Tsaäkko sõnutsi on uuel kohal oluline koostöö teadusasutustega, et töötada välja uus tee-ehitustenoloogia.
Tsäkko: kasutusele uus tee-ehitustehnoloogia
Mis plaanid Teil uuel ametikohal on?
Iga uus juht tuleb organisatsiooni nägemuse ja ideedega, mis on tekkinud tegevuste käiku väljastpoolt vaadates. Esimeseks tegevuseks on tõhusa meeskonna loomine ja struktuuri korrastamine. Näiteks luua tugev ning motiveeritud arendusosakond, mille töövaldkond hõlmaks kogu tegevuse ja organisatsiooni arenguvõimaluste väljatöötamist. Ma pean silmas nii koostööd teadusasutustega uute tee-ehitustehnoloogiate testimiseks ja kasutamisele võtmiseks, erinevate huvigruppide kaasamist liikluskorraldusse, riigi suutlikkuse tõstmist ühistranspordi korraldamisel, üleriigilise ühistranspordi alase infosüsteemi arendamist ja rakendamist ning loomulikult liiklusregistri järjepideva arengu jätkamist.
Samuti on oluline riigihangete korraldamise efektiivsus ning projektipõhise juhtimise rakendamine. ARK juhtimise kogemus on näidanud, et tegevuste juhtimine projektipõhiselt on edukam, sest inimesed tunnevad suuremat isiklikku vastutust ja tegevused on mõõdetavad, nad ei lohise ning neil on konkreetne algus ja lõpp.
Ühe huvitava väljakutsena näen võimalust analüüsida erasektori kaasamist teedeehituse finantseerimisskeemi väljatöötamisel, mis on küllalt laialdaselt levinud mujal maailmas.
Mis on ühinenud ARKi ja maanteameti nõrgad kohad, mida tahaksite parandada ehk mis Teie väljakutsed on?
Kahe asutuse ühinemise peamine eesmärk on parandada olukorda meie teedel ja liiklusohutuses. See tähendab efektiivsemat koostööd liiklejate, sõidukite ning maantee- ja ühistranspordi valdkonnas. Lisaks on ühinemise eesmärk luua paremad võimalused efektiivseks e-teenuste arendamiseks ja vähendada dubleerivaid tegevusi Eesti teede ja liikluse edendamisel. Liiklusohutusega seotud põhitegevused on varasemalt olnud kahe asutuse vahel hajutatud - ARK tegeleb sõidukijuhtide koolituse ja eksamineerimisega ning Maanteeamet infrastruktuuri arendamise ning liiklusohutuse kampaaniatega. Efektiivse koostöö tulemusena on võimalik olukorda Eesti liikluses ja teedel parandada, kuid see ei saa sündida üleöö, vaid tegemist on väga pikaajaliste protsessidega, mis nõuavad järjekindlust ja stabiilsust.
Mis tavainimese jaoks muutub kahe asutuse ühinemisega?
Esimese asjana muutub klienditeenindus. Maakondlikest büroodest kolivad esimestena kokku Hiiumaa, Saaremaa ja Jõgevamaa. ARK Jõgeva osakond avab uksed uuel aadressil (Jaama 2, Maanteeameti Jõgeva osakonna maja) juba 3. augustil. Tänu büroode liitmisele muutuvad teenused kliendile kättesaadavamaks. Edaspidi on plaanis liita suurem osa maakondlikke büroosid, mis toob kaasa ka märgatava eelarvelise kokkuhoiu.