Transpordi arengukava eelnõus 2014-2020 on seatud eesmärk tõsta ühistranspordi kasutus töölkäimisel 25 protsendini.
MKM alandas ootusi ühistranspordi kasutamise osakaalule
Eelmises arengukavas (2006-2013) oli seatud eesmärk säilitada ühistranspordi osakaal 30 protsendi tasemel, mida täita siiski ei õnnestunud ning pidevast langusest tingitult oli 2012. aastal ühistranspordi kasutus 23 protsenti.
Uues arengukavas on seatud eesmärk tõsta ühistranspordi kasutus töölkäimisel vaid 25 protsendini.
«Kuigi võib tunduda, et tegemist on väheambitsioonika eesmärgiga, tuleb arvestada Eesti väikest rahvastikutihedust ja suurte linnade puudumist, mis raskendavad kvaliteetse ühistransporditeenuse pakkumist,» seisab arengukava seletuskirjas.
Eelmise arengukava eesmärk tunnistatakse uues arengukavas liiga kõrgeks ja seletuskirja järgi oli 2005. aasta kõrge tase (umbes 30 protsenti) tingitud pigem ajaloolistest teguritest kui ühistranspordisüsteemi atraktiivsusest.
MKM esitab strateegia valitsusele heakskiitmiseks sügisel.