Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

MKM alandas ootusi ühistranspordi kasutamise osakaalule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Linnaliini buss.
Linnaliini buss. Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Transpordi arengukava eelnõus 2014-2020 on seatud eesmärk tõsta ühistranspordi kasutus töölkäimisel 25 protsendini.

Eelmises arengukavas (2006-2013) oli seatud eesmärk säilitada ühistranspordi osakaal 30 protsendi tasemel, mida täita siiski ei õnnestunud ning pidevast langusest tingitult oli 2012. aastal ühistranspordi kasutus 23 protsenti.

Uues arengukavas on seatud eesmärk tõsta ühistranspordi kasutus töölkäimisel vaid 25 protsendini.

«Kuigi võib tunduda, et tegemist on väheambitsioonika eesmärgiga, tuleb arvestada Eesti väikest rahvastikutihedust ja suurte linnade puudumist, mis raskendavad kvaliteetse ühistransporditeenuse pakkumist,» seisab arengukava seletuskirjas.

Eelmise arengukava eesmärk tunnistatakse uues arengukavas liiga kõrgeks ja seletuskirja järgi oli 2005. aasta kõrge tase (umbes 30 protsenti) tingitud pigem ajaloolistest teguritest kui ühistranspordisüsteemi atraktiivsusest.

MKM esitab strateegia valitsusele heakskiitmiseks sügisel.

Tagasi üles