Klienti häirib ID-kaarti kliendikaardina kasutava restorani teguviis

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaardid.
ID-kaardid. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Tarbija24 lugejal Kadril tekkis küsimus, kas teenindaja võib kliendikaardina kasutatava ID-kaardi endaga kassaarvuti juurde kaasa võtta. «Nii nagu ei tohi pangakaarte inimese silma alt ära viia, ei tohi minu teada ka ID-kaarte,» arvas lugeja.

«Näiteks toimib Kristiine keskuses asuvas DaVinci restoranis ID-kaart kliendikaardina ja iga kord, kui ma soodustust tahan, võtavad teenindajad ID-kaardi endaga kaasa ja registreerivad selle arvuti juures,» ütles lugeja, keda häirib eelkõige see, et võõras inimene tema ID-kaardiga laua juurest lihtsalt minema jalutab.  

Andmekaitse inspektsiooni nõunik Silver Sarapuu sõnul on ID-kaardi andmine klienditeenindaja kätte inimese vabatahtlik otsus. «Alternatiivina võib söögikoha klient minna koos klienditeenindajaga kassa juurde kaarti registreerima või näidata ID-kaarti klienditeenindajale ning paluda soodustus registreerida ilma kaarti kaasa võtmata,» soovitas Sarapuu.

Da Vinci tegevjuht Rain Uusküla sõnul on ID-kaardi lugeja arvutiga ühendatud ning soodustuse saamiseks peavad klienditeenindajad ID-kaardi viima kassa juurde, et see ostu sooritamisel registreerida. «Selleks sisestab klienditeenindaja kliendi ID-kaardi lugejasse ning kassaprogramm Compucash 4000 lisab soodustuse arvele. Seejärel viiakse ID-kaart tagasi kliendile koos arvega,» rääkis Uusküla, kelle sõnul ei saa ilma ID-kaardi registreerimiseta klient soodustust, kuna klienditeenindajatel puudub õigus seda käsitsi teha.

«Hetkel meile teadaolevalt ei paku juhtmevaba ID-kaardi lugejat Eestis ükski infotehnoloogia firma,» lisas Uusküla.

Tagasi üles