Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing ütles, et tarbija väikest hinnamuutust enamasti ei taju, vaid olulisemad hinnavahed on kaupluste vahel ja eri tootjate kaupade vahel.
Josing: suvel tehakse oste kergekäelisemalt
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Eks soe suveperiood on ilmselt ka aeg, kus tehakse oste nauke kergekäelisemalt. Eesti rahvuslik lemmiktegevus on ju grillimine, ja eks ka karastusjoogid, õlu, jäätis, puuviljad ja värsked köögiviljad on suvel ostudes suurema oskaaluga - siin hindu väga ei vaadata,» ütles ta.
Värse tarbijahinnaindeks annab teada, et maiga võrreldes olid suuremateks mõjutajateks toidu 0,8-protsendiline ja alkoholi 1,6-protsendiline odavnemine. Selle põhjuseks olid liha ja lihatoodete, õlle ning kangete alkohoolsete jookide jaanipäevaeelsed soodusmüügid ning värske köögivilja 6,3-protsendiline odavnemine. Kuuga kallinesid toidukaupadest enim mandariinid 17 protsenti ning odavnesid tomatid 33 protsenti.