Paljuski kütavad Ameerika hiljutist autobuumi sinikraed. Aga mitte ainult: pidage silmas ka hipstereid.
Kas ameeriklased armuvad tõesti väikeautodesse?
Kokkuvõttes kasvas juunikuine automüük USAs 11 protsenti ning seda endiselt peamiselt tänu «kastikatele».
Küll aga on Fordil õnnestunud välja peilida teatud erivajadustega klientuur, mis ilmestab peamiselt Ühendriikide ida- ja läänerannikut. Nimetagem neid siis pealegi hipsteriteks.
Tulemuseks on, et Fordi turuosa on kerkinud viimase aastaga 15,7 protsendi pealt 16,5 protsendi tasemele.
Uuele ja paljutõotavale inimtüübile suunatud tooted võtab Ford kokku kui «supersegmendi», millesse lahterduvad Fiesta, Focus, Fusion ja C-Max, lisaks veel pisimaastur Escape.
Kõiki loetelu liikmeid kokku müüdi juunikuus jänkidemaal 90 000 tükki – seljatades seega pikapid (85 000).
Väiksem pindala ning vaoshoitum bensiinijanu muudavad väiksemad masinad ummikuis vaevlevais trannikulinnades atraktiivseks ostuartikliks.
Ühtlasi on Fordi disainerid näinud kõvasti vaeva selle nimel, et pisemat masti masinad ei oleks koledad.
Väike- ja keskautod annavad USA automüügist juba poole – dekaad tagasi vaid kolmandiku. Beebibuumerid on loobumas oma laiutavatest «laevadest», sest lapsed on juba mööda ilma lalali.
Aastane automüük on ligi 16 miljonit – parim pärast finantskriisi, siiski nigelam kui kümne aasta eest.
Üldiselt arvatakse, et uue aastatuhande lapsi huvitavad pigem (nuti)telefonid kui autod. Kohaliku maanteeameti andmetel sõideti 2012. aastal inimese kohta keskmiselt vaid 9400 tühist miili (15 128 km), mis on madalaim näitaja alates aastast 1996.
Samas võib olla ka nii, et majanduse madalseis on paljude noorte tähtsad (ostu)otsused lihtsalt edasi lükanud. Kui majandus elavneb, hakkavad lapsed abielluma, perekondi looma ja autosid soetama.
Väikeauto ja Ameerika... Ei sobiks nagu kokku? Aga mine tea, äkki armuvad ära.
Copyright The Financial Times Limited 2013