Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti edukaim jänes Jänku-Juss teenib perefirmale tublisti dividende

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Jänku-Juss on jõudnud ka saiapakendile.
Jänku-Juss on jõudnud ka saiapakendile. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Multifilmitegelane Jänku-Juss on leidnud kindla koha Eesti laste südames – tegelaskuju omanik teenib iga aastaga kasvavat kasumit ja dividende.

Ent edu valguses on tekkinud küsimus, kuivõrd eetiline on omavahel siduda lastele suunatud sisu ja turundussõnumeid, tõstatab Äripäev küsimuse.

Ettevõtja Janika Leoste on koos oma perekonnaga loonud terve Jänku-Jussi maailma. Sinine jänes ei tegutse mitte ainult lastekas.ee ja mudila.ee näidatavates multifilmides, vaid ka raamatutes, DVDdel, mängukaartidel ja mujal. Jussi kaubamärki müüakse T-särkidele, viineripakkidele. Juss on «ärganud ellu» maskotina, keda saab külla kutsuda.

Jänku-Jussi omava ettevõtte Lasteveeb OÜ tulu tuli pikalt üksnes Lasteka ja Mudila veebikeskkonda müüdud reklaamist. Aga viimased kaks aastat on välja antud ka Jänku-Jussi raamatuid, mis lisasid kohe esimesel aastal ligi 30 000 eurot müügitulu. Raamatutel läheb nii hästi, et eelmisel aastal teeniti rohkem nende kui veebireklaami müügi pealt.

Viimasel neljal aastal on Leoste võtnud ettevõttest välja ka dividende, viimati 13 700 eurot.

Kuna ettevõtte üks põhiline tuluallikas on reklaam, aga Jänku-Jussi sihtgrupiks väikelapsed, on veebiküljed ja multifilmid saanud ka kriitikat, kuna multifilme on kasutatud õpetlike sõnumite kõrval turundusvõttena mõne kindla toote turundamiseks.

Ketšupi, jäätiste ja muu reklaamiga multifilmid olevat aga ettevõtte esimesed katsetused selles vallas. «Need on ühed meie esimestest, me ei teadnud siis sellest teemast mitte midagi, me ei saanud aru, mis me teeme,» meenutas Leoste.

Pikemat lugu loe Äripäevast.

Tagasi üles