R-kiosk korraldas Facebookis jaanipäeva kampaania, milles lubas jagajate ja laikijate vahel välja loosida alkohoolseid jooke. Tegemist on aga seaduse järgi keelatud reklaamiga.
R-kiosk pääses napilt rahatrahvist
Tarbijakaitseamet tegi ettevõttele Facebookis hoiatuse, kuna seaduse järgi on keelatud müügi edendamise eesmärgil pakkuda alkohoolse joogi saamise võimalust auhinna, kingituse või muu hüvena. Seaduserikkumise korral võib amet ettevõtjale teha kuni 3200-eurose rahatrahvi.
«Tulenevalt reklaamiseadusest § 28 lg 6 p 4 on keelatud kõik Facebookis korraldatavad nn jaga ja võida mängud, mille auhinnaks on muuhulgas alkohol,» teatas tarbijakaitseamet R-kioski Facebooki lehel.
R-kioski juhtkonna assistent Maarika Vader rääkis, et neile laekus üsna pea pärast kampaaniapostituse tegemist informatsioon ka ühelt nende tähelepanelikult töötajalt, kes ütles, et antud postitus ei ole kooskõlas reklaamiseaduse punktiga, kus on sätestatud alkoholi reklaamimine kampaaniate auhindadena.
«Koheselt tegime muudatuse ning väljaloositavaks auhinnaks said Angry Birds limonaadid, samuti muutsime postitust ning asendasime õlu jaanijookidega,» rääkis Vader.
«Oleme enda jaoks saanud väärtusliku õppetunni ning pöörame edaspidi alkoholi reklaamimise ja müügi osas veelgi suuremat tähelepanu sellele, et kõik oleks kooskõlas Eesti Vabariigi seadusandlusega,» lausus Vader.
Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna spetsialist Epp Joala kinnitusel ettevõte vabandas ja lõpetas kampaania. «Kuna tegemist oli R-kioski esimese rikkumisega ja nad tunnistasid oma viga, siis ei näinud amet põhjust rahatrahvi rakendada,» selgitas Joala.
Tarbijakaitseamet on viimasel ajal leidnud Facebookist 15 sellist reklaami, mis ei ole reklaamiseadusega olnud kooskõlas, ja tuletab ettevõtjatele meelde, et sotsiaalmeedia on samasugune reklaamikanal nagu iga teine ning ka seal avaldatud reklaamile kehtivad reklaamiseaduse piirangud.
Amet on tõhustanud järelevalvet sotsiaalmeedias levivate alkoholireklaamide üle ning seejuures palub ka kõigil tähelepanelikel Facebooki või mõne muu sotsiaalmeediakanali kasutajatel võimalikest rikkumistest teada anda.