Google jälgib pinevalt mängukonsoolide maailma

Kuldar Kullasepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väike püüab tähelepanu – esimene kuulus Androidil põhinev mängukonsool Ouya kogus ühisrahastusplatvormi Kickstarter kaudu üle 8,5 miljoni dollari.
Väike püüab tähelepanu – esimene kuulus Androidil põhinev mängukonsool Ouya kogus ühisrahastusplatvormi Kickstarter kaudu üle 8,5 miljoni dollari. Foto: Ouya

Ambitsioonika ettevõttena võib Google soovida ka tükikest mängude maailmast ja ehk juba paari aasta pärast võib näha ettevõtte oma mängukonsooli.

Paar nädalat tagasi kirjutas Postimees, et poole aasta pärast toob pühadeaeg elektroonikakauplustesse suuremat sorti rahvamassid, kellest paljud kavatsevad omale hankida uue mängukonsooli. Olgu selleks siis Sony toodetav PlayStation 4 või Microsofti mängukonsool-multimeediakeskus Xbox One. Kui uskuda analüütikute ennustusi, võib paari aasta pärast poelettidelt leida veel ühe suurtootja mängukeskuse – Google’i oma.

Kõik see on praegu spekulatsioon, kuid sektori arengut ja tarbijate aina muutuvaid harjumusi vaadates ei saa seda kindlasti välistada, et Google soovib mängutööstuses suuremat rolli.

Androidi operatsioonisüsteemi kasutavatele nutitelefonidele ja tahvelarvutitele on loodud suur hulk mänge, kuid üldiselt jääb nende kvaliteet peamise rivaali pakutavale alla. Apple on oma tarkvara ja seadmeid arendades pidevalt rõhutanud muu hulgas suurepärast mängimise võimalust. Iga uus iPad ja iPhone on eelmisest suurema jõudlusega, mis tähendab, et mängud muutuvad aina nauditavamaks.

Kuigi esimeses järjekorras oleks Google’i konkurendiks ilmselt Apple, võib perspektiivis konkurentidena näha just eelmainitud Sonyt ja Microsofti.

Apple ei ole kaalunud eraldi mängukonsooli loomist, küll on aga Google’i arendatavat operatsioonisüsteemi Android püüdnud mängukonsoolis kasutusele võtta mitu väikest iduettevõtet. Tuntuim neist on Ouya, kelle toodang on Ühendriikides jaemüüki jõudnud ja on Amazonis ka juba läbi müüdud.

Ouya konsool ei konkureeri kindlasti kahe eelnevaga. Erinevalt tarbijale suunatud mitmekesiseid võimalusi pakkuvast konsoolist on Ouya pigem tõsisele asjaarmastajale, ehk isegi friigile mõeldud toode. Sellegipoolest on Ouya Ühendriikides müügil suurtes elektroonikakettides nagu Best Buy, Target ja Game­Stop. Väikese tõrvatilgana meepotis mõjub aga see, et ühisrahastusplatvormist Kickstarter hoogu kogunud ettevõte ei ole suutnud esimestele rahastajatele konsooli kätte toimetada. Kuuldavasti peaks aga ka see viga paari nädala jooksul lahendatud saama.

Võimekuselt pole Ouya sugugi konkurentsivõimeline ei tänaste ega homsete mängukonsoolidega. Selle mänguvalik on väike ja meenutab pigem aastate (või aastakümnete) tagust «hüppa ja jookse»-tüüpi meelelahutust. Sellelt ei leia populaarseid graafikaintensiivseid lummavaid mänge. Teisalt ei maksa see sadu dollareid ega eurosid. Ouya maksab vaid 99 dollarit ehk 76 eurot.

Võrreldes väikese idufirmaga on Google’il kindlasti palju rohkem ressursse, kui on soov välja arendada Androidil põhinev oma mängukonsool, mis suudaks praeguste suurtega rinda pista.

Siinkirjutaja pakub aga, et ehk peaks Google arendama Androidi suunas, mis võimaldaks paremaid mänge praegustele ja tulevastele nutitelefonidele ja tahvelarvutitele. Selle üle oleksid kindlasti rõõmsad Samsung, LG, Sony, HTC ja teised, kes samuti Apple’iga rinda pistavad ja tihti ka kohtuuksi kulutamas käivad. Ikka selleks, et võidelda oma koha eest päikese all.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles