Seadusemuudatus keelab emotsionaalsed kiirlaenureklaamid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment kiirlaenufirma Credit24 veebilehelt.
Fragment kiirlaenufirma Credit24 veebilehelt. Foto: Credit24

Juulist kehtima hakanud võlaõigus- ja reklaamiseaduse muutustega kohustatakse krediidiandjat laenusoovija tausta täpsemalt uurima ning oma teenust vastutustundlikult reklaamima.

Võlaõigusseaduses mõtestatakse lahti krediidivõimelisuse mõiste, mille järgi peab krediidiandja hindama, kas tarbija on võimeline krediidi lepingus kokkulepitud tingimustel tagasi maksma. Laenuandja peab arvesse võtma kõiki talle teadaolevaid asjaolusid, vajadusel küsima tarbijalt teavet ja kasutama asjakohaseid andmekogusid.

«Selleks et laenuandjad seda kohustust tõsiselt võtaks, lisati seadusesse ka punkt, mille järgi peab vaidluste korral vastutustundliku laenamise põhimõtete järgimist tõendama laenuandja, mitte laenuvõtja,» ütles tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.

Reklaamiseadust täiendatakse sätetega, mille kohaselt ei tohi tarbijakrediidi reklaam jätta muljet, et tarbijakrediidi võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks, ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele.

Reklaammaterjalides tuleb valida selline kirjatüüp ja -suurus, mis muudab hoiatuse märgatavaks, arusaadavaks ning muust teabest eristatavaks.

Paul tõi näiteks, et edaspidi ei tohi reklaamis kasutada selliseid reklaamlauseid, nagu «Raha saad praegu, maksma hakkad kolme kuu pärast», «Laenuotsus viie minutiga», «Tasuta laen» jne. Keelatud on ka moraalselt tundlike ja hea tava vastaste reklaamlausete kasutamine.

Bigbanki krediidivaldkonna juht Ingo Põder ütles, et nemad korrastasid nii oma krediidivõimelisuse hindamise põhimõtteid kui ka reklaamikeelt juba mõne aja eest.

Credit24 Eesti turundusjuht Rasmus Tipp lisas, et kõik reklaamid, mis on valminud enne selle aasta juulit, võivad olla käigus oktoobrini. «Niikaua kui seadus lubab, kasutame veel vanu reklaame, aga eks uute puhul me loomulikult vaatame, et need seadusega kooskõlas oleks,» rääkis Tipp.

Tipp tunnistab, et tegelikult on valminud reklaamiseaduses ka arvestatav hall ala ning konkreetsemad nõuded loksuvad turul paika ilmselt koostöös tarbijakaitseametiga.

Laenusoovijate maksevõimet on Credit24 kontrollinud põhjalikult ka enne seaduse jõustumist ja Tipu sõnul ei pea nad tõenäoliselt avaldusele, taotleja saadetud pangaväljavõttele ja klienditeenindajaga suhtlemisele lisaks uusi meetmeid kasutusele võtma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles