Tänasest hakkasid kehtima võlaõigus- ja reklaamiseaduse muudatused, millega kohustatakse krediidiandjat laenusoovija tausta täpsemalt uurima ning reklaamid peavad olema tasakaalustatud.
Kiirlaenuandjate elu muutus tänasest veidi keerulisemaks
Võlaõigusseaduses sisustatakse krediidivõimelisuse mõiste, kohustatakse krediidiandjat krediidivõimelisuse hindamisel võtma arvesse kõiki talle teadaolevaid asjaolusid ja täpsustatakse krediidiandja kohustusi tarbijalt asjakohase teabe saamisel.
Seega vastutus laenaja maksevõimelisuse hindamisel pannakse krediidiandja õlule. Enne lasus kohustus õigeid andmeid esitada laenajal.
Reklaamiseadust täiendatakse sätetega, mille kohaselt peab reklaam, millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijakrediiti või vahendada tarbijakrediidilepinguid, olema vastutustundlik ning tasakaalustatud.
Reklaam ei tohi jätta muljet, et tarbijakrediidi võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks, ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele.
Lisaks tuleb valida selline kirjatüüp ja -suurus, mis muudab selle tavalise tähelepanu juures märgatavaks, arusaadavaks ning muust teabest selgelt eristatavaks.