«Lihaturg on suhteliselt stabiilne, mitte nagu IT-turg, mis võib juba homme kaks korda suurem olla. Mingid nihked toimuvad, aga suuri muudatusi pole ette näha, sest liha süüakse ikka enam-vähem sama palju,» lausus Venelaine.
Rakvere Lihakombinaat teeb suure Soome kontserni liikmena Skandinaavia lihatööstustele alltöövõttu ja valmistab tooteid Horeca ehk n-ö kodust väljas söömise sektorile. Rakvere kaubamärgi all sinna midagi ei lähe, küll aga toodab Eesti ettevõte emafirma HK kaubamärgi all viinereid ja pihve.
Venelaine ütles, et siinsetel lihatööstustel on oma kaubamärgiga kuhugi Kesk-Euroopasse minna peaaegu võimatu, sest see nõuaks tohutuid investeeringuid ning edu poleks ikkagi tagatud. Lihaturg on kõikjal kohalik ja rahvusvahelisi kaubamärke näeb tema sõnul väga harva.
Vaid kaubakettide omatooted on sageli välismaist päritolu. Läti ja Leedu liha saabub siia Maxima keti kaudu. Samas kannavad Rakvere lihatooted Lätis tütarfirma järgi nime Rīgas Miesnieks ja Leedus Klaipėdos Maistas.
Ainult Venemaal saab müüa lihatooteid Eesti firma sildi all, sest meie kuvand on seal Venelaine sõnul endiselt tugev. Samas eelistatakse sealgi kohalikku kaupa.
Rakvere Lihakombinaat tahab Eestis oma turuosa hoida ja teistes Balti riikides kasvatada, eriti käib see Leedu kohta.
«Ega see kerge ole, sest Leedu turg on suhteliselt protektsionistlik ja kõvasti reguleeritud. Aga olles väljas tugev, saame pakkuda paremat hinda ka kodutarbijale,» sõnas Venelaine.