Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kolme sorti vabandused, mis ei maksa midagi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Mõni vabandus ei maksa midagi.
Mõni vabandus ei maksa midagi. Foto: SCANPIX

Vabandamine on kunst ja mõnikord ei oska isegi advokaadid oma klientidele head nõua anda, kuidas seda õigesti teha. Psühholoogiadoktor Heidi Halvorson, raamatu „Nine Things Succesful People Do Differently» autor kirjutab Inc.com`is kolme tüüpi vabandustest, mis tegelikult on mõttetud ja ei toimigi vabandusena.

Vabandus, mis koosneb miljonist põhjendusest. Taolise vabandamise häda on see, et see juhib tähelepanu kõrvale probleemi tuumast ning keskendub vabandajale, mitte aga sellele inimesele, kellele kahju tekitati. «Inimesed vabandavad niimoodi peamiselt sellepärast, et tahavad asja vabandada ja põhjendada iseendale ning rääkida endast ja oma tunnetest,» kirjutab Halvorson. «Samas kui sa milleski oled eksinud, siis sinu eksimuse ohver ei taha kuulda põhjendusi. Sellepärast lõpeta endast rääkimine ja keskendu inimesele, kelle ees sa peaksid vabandama.»

Vabandus, mis pole eksimusega proportsioonis ega sobi antud hetke. Kui sa kogemata kolleegi telefoni katki teed, on paslik pakkuda rahalist kompensatsiooni, kuid on terve hulk eksimusi, mille puhul raha pakkumine pole lihtsalt sobilik. Kui oled kellelegi emotsionaalselt liiga teinud, siis ootab ta sinult siirast inimlikku vabandust, mitte rahapakkumist.

Valitud vabandused. Mõned inimesed kalduvad vabandama vaid endast kõrgemal positsioonil olevate inimeste ees, kuid mitte kunagi alluvate või meeskonnaliikmete ees. Juhi asi on siin jälgida, et eksimusi tunnistataks ja vabandataks alati nende ees, keda see puudutab. Ka juhul, kui on eksitud oma alluva suhtes. 

Märksõnad

Tagasi üles