Selle nädala Turundusraadios ekspordimüügi edutoovatest nippidest kõnelenud Jakob Saks rõhutas, et välismaale müüa pole mõtet kaupa, mis ei eristu mitte millegi poolest. Tema sõnul ei pruugi eristumine olla alati seotud toote endaga, kasu võib olla ka eristuvast ärimudelist.
Motokrossi harrastajast Saks tõi näiteid sellest, kuidas ta ise koos äripartneriga alustas eelmisel aastal maailma innovaatilisemate mootorratastele mõeldud rehvivahetuspukkide tootmist, mida tänaseks kasutavad pea kõik valitsevad maailmameistrid ja mis seetõttu võetakse müügile ka üha rohkemates motopoodides üle Euroopa. «Tahtsime teha maailma parima puki, ainsa, mis käib väikeseks kokku, mahub väikesesse spordikotti, on mugava töökõrgusega, on kõige ilusam ja ka kõige kallim,» loetles ta toodetud puki eristuvaid omadusi. Saksa sõnul on Rabaconda turuks 6-7 suuremat motospordiga tegelevat riiki, kus parema marginaali saamiseks ei suhelda mitte maaletoojatega, vaid otse kauplustega. «Me töötasime välja tugevad referentsid, käisime tippvõistlustel ja rääkisime maailmameistritega,» rääkis ta. «Andsime neile pukke tasuta kasutada, tegime pilte ja videoid.»
Jakob Saksa sõnul on nad uusi pukke müünud vaid mõne kuu, kuid senini pole jõutud isegi müügikõnedeni, milleks on nappinud aega. Siiski võivad nad täna öelda, et pea kõik valitsevad maailmameistrid kasutavad nende rehvivahetuspukke. See on piisavalt kõnekas referents, mis torkab silma ka tippvõistlustel ja seetõttu on pukkide vastu huvi tundnud juba nii maaletoojad kui kauplused omal initsiatiivil. Omalt poolt on Rabaconda koostanud mitmete referentsidega elektroonse tootebukleti, mida spetsiifilise meiliprogrammi abil iga pooleteise kuu tagant sadadele sihtturgude kauplustele saadetakse. Iga kord on keskmine meilide avamisprotsent jäänud 20-36 protsendi vahele ja igal korral on meilipostituse tulemusel lisandunud ka uusi edasimüüjaid. Lisaks käib müük firma veebipoe kaudu.
Jakob Saks kinnitas Turundusraadios ka seda, et vastupidiselt paljude Eesti firmade arusaamisele ei maksa lõpptarbijatele müües karta kõrget hinda. «Kliendid maksavad suurima hea meelega teie toote eest rohkem raha, kuid tahavad, et ka teie toode neile selleks põhjust annaks,» märkis ta. Saksa sõnul on näiteks Rabacona rehvivahetuspukid maailma kalleimad.
Ekspordimüügist saab rohkem kuulda selle nädala internetipõhises Turundusraadios http://mi.ee/Turundusraadio_9