Kanada kinoseadmete suurtootja IMAXi tegevjuhi Richard Gelfondi hinnangul soovivad inimesed hoolimata üha suurenevast nutiseadmete ja kodukinosüsteemide populaarsusest filme siiski ka edaspidi kinodes vaadata, kirjutab Reuters.
IMAX: nutiseadmete populaarsus pole kinotööstusele ohuks
«Inimesed on sotsiaalsed loomad ning ma ei usu, et nad tahavad olla aheldatud oma diivanite, nutitelefonide ja tahvelarvutite külge. Nad tahavad välja minna, meelt lahutada,» ütles Gelfond eile Iisraelis toimunud konverentsil.
«Ma usun, et nad saavad aru, et Steven Spielberg ja James Cameron võivad olla paremad lugude jutustajad kui mõni 16-aastane nooruk internetis. Ma usun, et mõlemad saavad kõrvuti eksisteerida.»
Tema sõnul ei anna tahvelarvutis eriefekte täis pikitud filmide vaatamine kinoga võrreldavat elamust.
«Selleks, et nende (eriefektide) väärtusest aru saada, tuleb minna kinno. Ning kui sa lähed juba kodunt välja, soovid sa täiesti erinevat elamust koduseinte vahel saadavast,» ütles Gelfond.
IMAX loob ja toodab kinosüsteeme ning müüb või rendib neid käibejagamispõhimõttel 53 riigi rohkem kui 738 kinos.
Ettevõtte eelmise aasta neljanda kvartali kasum kasvas tänu digitaalse meedia uustöötluse ärile 56 protsenti 152 miljoni dollarini, samuti kasvas firma globaalne kinovõrgustik. Uustöötlust kasutatakse tavalise kinoekraani jaoks loodud filmide hiiglaslike IMAXi ekraanide jaoks kohandamisel.
Eelmisel aastal sõlmis ettevõte lepingud 142 kinoga üle maailma. Aasta lõpus teatati, et Eesti esimene IMAX kino on plaanis rajada Kosmose kinosse, ametlik kokkulepe selleks sõlmiti käesoleva aasta maikuu alguses.
Gelfondi sõnul muutub meelelahutustööstus üha globaalsemaks, veel mõnda aega tagasi domineerinud USA kinopiletimüük moodustab hetkel vaid kolmandiku maailma kogu kinopiletite müügist.
Ta märkis, et digitaalajastu on muutunud filmide tootmise palju odavamaks ning eriefekte on võimalik luua juba tavalistes koduarvutites.
«Pea igaühel on võimalus filme luua, kuid neid filme hakatakse pigem näitama tahvelarvutites,» arvas Gelfond.