Idee pole iseenesest uus, Paul Ekman ja Wallace V. Friesen tutvustasid näoliigutuste kodeerimissüsteemi FACS juba 1978. aastal, kuid siiani on selle kasutamine olnud äärmiselt ajamahukas ja kallis.
Kuus aastat tagasi leidsid Oxfordis õppinud Mihkel Jäätma ja Elnar Hajiyev, et tehnoloogia areng võimaldaks inimeste emotsionaalsust mõõta ka reaalajas, ning nii pandigi alus firmale Realeyes, millega hiljem liitus ka Martin Salo, kes kirjutas oma esimesed koodiread juba 7-aastaselt.
Pärast oma esinemist loovusfestivalil Postimehele intervjuu andnud Mihkel Jäätma pajatas, et praegu annab Realeyes tööd 30 inimesele, firma peakorter asub Londonis, põhitöö tehakse Budapestis ja viimasel ajal tegutsetakse hoogsalt ka USAs.
Sealse hiigelturu perspektiive avardab koostöö bränditud videomaterjalide loomise ja levitamisega tegeleva ettevõttega Be On, mille asutas American Online (AOL) käesoleva aasta aprillis ning mis suudab AOLi võrgustikku ja kolmandate osapoolte veebilehti kasutades viia videomaterjale enam kui 900 miljoni unikaalse kasutajani.
Be Oni eelkäijaks oli Taani firma Goviral, mille AOL 2011. aastal ära ostis, pakkudes selle asutajale, Cannes’is Jäätmaga lava jaganud René Rechtmanile lisaks 97 miljonile dollarile ka AOL Networks Internationali asepresidendi kohta.
Jäätma sõnul jahtisid nad koostööd Be Oniga pea terve aasta ning nüüdsest peaks Realeyes olema osaline kõikide suuremate AOLi videoprojektide testimisel.
Nagu Youtube’ile, on ka American Online’ile selgeks saanud, et üha rohkem inimesi otsib netist haaravaid videosüžeesid ning kõige edukamate videoklippide kõrvale reklaami müümine on tõeline kullaauk.