Uus nutirakendus aitab kindlustusfirmadel klientide tervist jälgida

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arst.
Arst. Foto: SCANPIX

Sel nädalal turule tulev nutitelefonirakendus annab USA tervisekindlustusfirmale Aetna võimaluse saada ligipääs oma klientide tervisliku seisukorraga seonduvale teabele. Kuna USA kindlustusfirmade kulutused kasvavad, võivad ettevõtted võtta oma klientide jälgimiseks ja tervislike eluviiside propageerimiseks just sellised rakendused kasutusele, kirjutab MIT Technology Review.

Aetna tarbijaplatvormi üksuse asepresident Martha Wofford ütles eelmisel nädalal San Fransiscos toimunud konverentsil MIT Technology Review´le, et ettevõte tuleb lähiajal turule CarePassi nimelise rakendusega, mis toimib kasutaja individuaalse tervist jälgiva portaalina. Vajadusel on portaalile võimalik kasutaja loal lisada ka tema meditsiinilisi andmeid.  

CarePassi kaudu on isikul võimalik püstitada endale tervisega seotud eesmärke – näiteks järgmisel kuul vanadesse teksapükstesse mahtumine – ning saada personaliseeritud ettepanekuid selle eesmärgi saavutamiseks. Rakendusega on võimalik integreerida mitmeid populaarseid kantavaid nutiseadmeid nagu Fitbit või UP või ka teisi nutirakendusi nagu MapMyRun. Samuti oskab see vajadusel arvesse võtta andmeid arstivisiitide, ravimiretseptide ning vererõhu- ja kolesteroolinäitajate ajaloo kohta.

Tänu eelmisel aastal omandatud iTriage´i tarkvara sidumisele uue rakendusega suudab sAetna kindlustusfirma uus rakendus väidetavalt üsna täpselt leida ka oma kasutajate sümptomeid ja panna ka diagnoose.

Kuigi CarePassil on turul juba mitmeid konkurente, on sellel palju võimalusi, mis rivaalidel puuduvad. Näiteks on Woffordi sõnul kasutajatel võimalik jagada oma tervisega seonduvat teavet ka kolmandate osapoolte nagu arstide ja tarkvaraarendajatega.

Hetkel on maailmas juba kümneid tuhandeid tervise jälgimisega seotud nutirakendusi, mis aitavad inimestel koguda teavet oma tervisenäitajate kohta ning suhelda arstide ja apteekidega oma nutitelefonide abil.

Kuna kogu USA tervishoiusüsteem on tugeva kärpesurve all, võivad kindlustusfirmad hakata looma inimestele, kes vabatahtlikult oma andmeid jagavad, erinevaid rahalisi ja mitterahalisi stiimuleid. Töötajate tervise parandamine on ühtlasi ka tööandjate huvides, mistõttu leiab Wofford, et nood saavad mitmel viisil kindlustusfirmadega koostööd teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles