Tervise Arengu Instituut peatas kampaania «Kumm on seks»

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kampaania sõnumiks on «Julge rääkida».
Kampaania sõnumiks on «Julge rääkida». Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Tervise Arengu Instituut peatas pühapäeval, 16. juunil kampaania «Kumm on seks». Tänaseks on linnapildist eemaldatud välireklaamid, samuti peatati telereklaamide näitamine.

«Seda, milliste kampaaniaelementidega ja millal me jätkame, hakkame alles arutama,» ütles TAI avalike suhete nõunik Maris Jakobson. «Kuid kindlasti jätkame ka tulevikus kondoomi kasutamise propageerimist, kuna kondoom on ainus vahend, mis kaitseb inimesi seksuaalsel teel levivate haiguste eest,» toonitas Jakobson.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul saatis amet Tervise Arengu Instituudile märgukirja. Hetkel Turetseki rohkem ei kommenteerinud.

Jakobsoni sõnul on märgukiri ametkondlikuks kasutamiseks ja selle täpset sisu nad avaldada ei saa.

Juuni esimesel nädalal esitas SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks tarbijakaitseametile väärteoteate seoses Tervise Arengu Instituudi ja Eesti Seksuaaltervise Liidu eestveetava kampaaniaga «Kumm on seks». Sihtasutus avaldas muret, et kõnealune kampaania on jämedas vastuolus õige mitmete reklaamiseaduse sätetega ning tuleb seetõttu viivitamatult peatada.

Turetski ütles toona Postimehele, et amet alustas menetlust juba enne SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks tehtud pöördumist.

27. mail alanud kampaania oleks pidanud kestma 21. juulini.

Tagasi üles