Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Klient süüdistab autohooldust oma sõiduki rikkumises

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Audi Cabrio.
Audi Cabrio. Foto: audiworld.com

Tallinnas Flameko OÜ autohoolduses käinud kliendi väitel rikuti seal tema auto ära, firma endal süüd ei näe.

Audi Cabrio omanik Alari käis maikuus Flameko OÜ autohoolduses ning maksis selle eest ligi 700 eurot. Noormehe väitel öeldi talle hoolduses, et sõidukil vajavad vahetamist puksid, kuid muidu on kõik korras. Paar päeva hiljem Maitene OÜ tehnoülevaatuses selgus aga, et autohooldus oli mainimata jätnud väga olulise asja. «Ratastel oli üle ühe sentimeetri lahkujooks ehk paarikümne kilomeetri sõitmise järel oleksin rehvid ribadeks sõitnud,» sõnas Alari.  

Flameko OÜ juhataja Toomas Pärn nentis, et kõnealune Audi Cabrio käis teeninduses regulaarses 120 000 km hoolduses, mille käigus teostatakse autole tavaline tehnohooldus ning üldine auto kontroll. «Sõiduki üldine kontroll ei sisalda sildade geomeetria ehk kokku- ja lahkujooksude kontrolli ning reguleerimist, kuna seda saab teostada vaid spetsiaalse aparaadi abil tõstukil, ent seda teenust klient meie käest ei tellinud,» rääkis Pärn, kelle sõnul ei oleks nad saanudki kontrolli ja reguleerimist teostada, kuna auto veermikus leiti vahetamist vajavaid detaile. «Kokkujooksu ning kallete reguleerimiseks peab sõiduki veermik korras olema,» rõhutas töökoja juhataja.

Alari vaidles vastu. «Nad ju pidid veermikku uurima, kui puksidega tegelesid. Seega ei saa nad öelda, et sinna ei vaadatud ning sellisel juhul näeb ju ka kohe ära, et rehvid on seestpoolt kulunud ning varsti tulevad traadid välja. Seda oleks pidanud mainima ning selleks ei ole ka spetsiaalset aparaati vaja,» leidis Alari.

Tehnohoolduse käigus leitud vigade likvideerimiseks broneeris Alari järgmise aja. Tehnohoolduse käigus kontrollitakse sõiduki välisvalgustuse üldine töötamine ning vajadusel ka see, kas korrastatakse või siis antakse kirjalik remondisoovitus kliendile koos arvega kaasa.

«Seekord murti Flamekos aku kattel kõik kinnitusnagad ära…» tõdes Alari, kelle sõnul soosib aku katte puudumine aku all asuva äravoolu ummistumist ja see omakorda auto aju uputust. «Keegi ei maininud seda,» märkis Alari. «Samuti väideti, et autol on konditsioneeri vee äravool puhastatud ja vähemalt sellega on kõik korras. Ent autoaken läheb siiski niiskeks, eriti just palavamatel päevadel ja seda isegi peale pikemat konditsioneeri õhutamist ja kliimapommiga ülekäimist,» tõdes Alari.

Pärn kuulis aga kinnitusnagade murdmise kohta esimest korda. «Tegemist on plastikdetailiga ning värsked murdmisjäljed on hõlpsasti tuvastatavad. Juhul, kui meie töötaja on antud detaili ära lõhkunud, siis oleme nõus selle detaili ka välja vahetama,» möönis Pärn.

Alari rääkis, et hooldus ei pööranud tähelepanu ka pagasiruumi ja luugi vahelisele juhtmestikule. «Mida elektrik seal autos siis üldse nii kaua tegi?» Alari ei mõistnud.

Noormees päris veel kirjalikul teel hoolduselt aru ning sealt vastati talle, et aku kate oli juba neile jõudes aku peal lahtiselt. Samuti vastati, et auto on tarvis enne seest ära kuivatada, kuna muidu niiskus klaasidelt ei kao. Sama asi pidavat olema ka comfortploki tööga – enne ei saa kindlalt öelda, kas see on vaja välja vahetada või mitte.

Alari pidi hooldusest saadud vastust imelikuks. «Kliimasüsteem on salongist eraldi. Kui äravool toimib, siis ei kogune ka sinna niiskust, eriti vähem kui päevaga,» selgitas Alari, kes lükkas ümber ka väite nagu oleks aku kate aku peal lahtiselt olnud juba enne auto hooldusesse viimist. Samuti jäi talle mõistmatuks, mida elektrik pool tundi autos tegi, kui kohe oli selge, et nemad ei saa aidata. «Kliima äravool, mis neil puhastamata jäi, on endiselt umbes,» nentis Alari.

Teisel korral pidi noormees hoolduses lisaks maksma 449 eurot. «Eks peab mõne teise koha leidma, kus ma oma auto lõpuks korda saan,» tõdes Alari, kes teadis jutte rääkida ka teistest inimestest, kes pole Flameko teenindusega sugugi rahule jäänud.

Elektrik jäi autosse lõksu

Pärn rääkis, et remondi käigus teostati sõidukile tehnohoolduse käigus tuvastatud vahetust vajavate detailide vahetus ning ka sildade geomeetria kontroll koos reguleerimisega. «Lisaks oli kliendi mureks ka keskluku mittetöötamine, parema esiukse mitteavanemine, el. akende mittetöötamine, raadio mittetöötamine, numbritulede mittepõlemine ja katuse mittetöötamine. Eraldi soovis klient ka vee äravoolude puhastamist ja kliimaseadme kontrolli koos täitmisega,» ütles Pärn.

«Kui auto töökotta esmakordselt sisse aeti, siis kõik elektroonika, mis kliendi sõnul ei pidavat töötama, töötas korralikult ning laitmatult. Peale vee äravoolude puhastamist ning numbritule pirni vahetust jäi elektrik aga autosse lõksu, kuna terve auto comfort elektroonika lakkas töötamast. Kuna kõnealusel sõidukil on ka ukselukud elektrilised, siis ei olnud neid võimalik ka seest poolt avada,» tõdes Pärn ja lisas, et peale akuklemmi eemaldamist ning tagasipanekut hakkas elektroonika jälle tööle.

Elektroonika «lolliks» minemise põhjustas Põrna sõnul comfortplokiga ühenduses oleva signalisatsiooni pasuna lühises olemine. Kuna lühise tõttu kadus juhtplokist vool siis selle tõttu ei töötanud ükski elektrilisa, mis antud plokis läbi käis. Pasun ühendati mehe kinnitusel lahti ning peale seda ei ole voolu kadumist ning elektroonika mittetöötamist täheldatud. Pärn märkis, et kliimaseadme äravoolude puhastamine ning auto üldine niiskustase ei ole omavahel seotud. «Kliimaseadme vee äravoolude umbes olemine soodustab auto salongi liigse niiskuse teket. Lisaks oli omaniku sõnul auto pikalt seisnud, mis selgitab ka terve salongi suure niiskustaseme. Auto salongi ei ole võimalik hetkega kuivaks saada, mida klient ilmselt lootis,» lausus Pärn, kelle sõnul aitab äravoolu kanalite puhastamine vaid edasise niiskuse lisandumise vastu, kuid ei kaota kohe olemasolevat niiskust ära.

«Kliendile mainiti ning soovitati auto esimesel võimalusel korralikult ära kuivatada, võimalusel jätta auto avatud katusega kuiva ruumi seisma ning vajadusel kasutada ka niiskuse kogujaid. Liigne niiskus autos põhjustab nii akende «udusust», kui ka palju elektroonikaprobleeme. Peale alarmi pasuna lühises olemisele võib comfortploki mittetöötamisele kaasa aidata ka suur niiskustase põrandamatis, mille all antud plokk asub,» selgitas Pärn.

Mehe kinnitusel on kliima äravoolu kanalid puhastatud ning seda on nad valmis kliendile ka näitama. Pärna sõnul võib aku katte puudumine küll soodustada vee äravoolu kanalite ummistumist, ent antud autol ei olnud need kanalid veel täiesti ummistunud. «Nende puhastamine tehti profülaktika mõttes, et ennetada edaspidi tekkida võivat ummistust,» ütles Pärn.

Ka selgitas ta, et pagasiruumi ning kerevahelisele ühendusele ei olnud vaja tähelepanu pöörata, kuna autol ei olnud ühtegi sellist viga küljes, mis viitaks pagasiruumi luugi juhtmestiku veale. «Katuse mitte avanemist tingis comfort ploki probleem, mitte luugi juhtmestiku viga. Lisaks oli numbritule pirn läbi, mis ka ära vahetati,» tõdes Pärn.

«Kliendile on nii suuliselt kui ka kirjalikult soovitatud auto esmalt ära kuivatada ning seejärel saab vajadusel probleemi lahendamisega edasi tegeleda. Seni, kuni ta seda teha ei soovi, võivad elektroonikaprobleemid jätkuda ning samamoodi kondenseerub niiskus ka klaasidele, mis võib halvendada sõidukist välja nägemist. Suure niiskuse tagajärjel tekkinud probleemidega on kindlasti väga hästi kursis need inimesed/töökojad, kellel on kokkupuude näiteks uppunud sõidukitega. Suurest niiskusest tingitud vead ja probleemid võivad endast märku anda ka väga pika aja jooksul,» ütles Pärn lõpetuseks.

«Ma ei olegi rääkinud, et sõidukist peaks niiskus kadunud olema, vaid et kliima äravoolude puhastamisel ei tohiks kliimasse niiskust koguneda, kuid just sinna see kogunebki ning kui puhurite käima panemisel lööb iga kord pahmaka niiskust akendele, mitte ei kogune klaasidele,» tõdes Alari, kes jääb selle juurde, et Flameko autohooldus rikkus tema sõiduki ära. 

Märksõnad

Tagasi üles