Nii Rimis kui Selveris on soodsamate omatoodete müük tänavu kasvanud, mida võib seostada inimeste üha suureneva vajadusega igapäevakaupade pealt säästa.
Kriis kasvatab kauplusekettide omatoodete müüki
Rimi teatel on nende omatoodete müük aastaga kasvanud ligi 35 protsenti ning mais moodustasid private label tooted Rimides ja Säästumarketitest kümnendiku kõikidest müüdud toodetest.
A-Selver ASi müügi- ja turundusdirektor Kadi Lainelo sõnul on neil omatoodete müük tänavu kasvanud sõltuvalt tootegrupist 30 kuni 55 protsenti. «Enim huvi pakuvad Selveri klientidele meie märgiga hoidised, samuti loomatoit ja Selveri munad,» lisas Lainelo.
Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja selgitas, et erinevalt arusaamast, et jaeketi omatoode tähendab alati kaubagrupi odavaimat toodet, ei pruugi see nii olla.
«Valdavalt jagunevad omatooted hinnast ja kvaliteedist lähtuvalt kahte gruppi - esiteks need, mis selgelt keskenduvad soodsaima hinna pakkumisele kogu tootegrupis ning teisalt need, mis vastavad kvaliteedi poolest tootegrupi liiderbrändile, kuid on sellega võrreldes soodsamad,» kirjeldas Mägioja.
Täiendavalt on mitmetel jaekettidel ka kallimad, kuid eriliste tooteomadustega kõrgkvaliteedilised omatootesarjad ja sageli müüakse oma nime all ka näiteks orgaaniliselt toodetud sarju.
«Rimides müüme näiteks esimest ehk hinnatundlikku tüüpi omatooteid erinevate brändinimede all,» rääkis Mägioja. Tuntuimad eritellimustel valmistatavate omatoodete kaubamärgid on Alpenrose, Old Farmer, Marine, Fruitland ja Northland.
Rimi nime kandvad omatooted on tema sõnul aga mõeldud just nimelt võistlema oma kvaliteediomadustelt antud tootegrupi liiderbrändiga, millest ollakse hinna poolest keskmiselt 20 protsenti soodsamad.