Mõni võib ehk üllatuda, et Cannes'i loovusfestivalile leidis mahti sõita ka F1 staar Jenson Button, kes saabus nii, nagu maailmameistrile kohane - McLaren-Mercedese F1 auto ja 15 mehaaniku saatel, kes suutsid vormeli saalis isegi korraks käima lüüa.
Jenson Button tõi F1 auto Cannes'i loovusfestivali lavale
McLaren Groupi esimees Ron Dennis selgitas pärast seminaril esinemist, et F1 ja loovus kuuluvad kokku igal ajahetkel, kuna nii kõva konkurentsiga spordialal kui F1 peavad tiimid olema kursis väga paljude teadusalade viimaste saavutustega ning teinekord piisab väga vähesest eristuvusest, et konkurente edestada. F1 autol kulub ühe ringi läbimiseks keskmiselt 100 sekundit, kui sa oled ühe sekundi jagu aeglasem, siis oled sa ajalugu. Tema sõnul on maailmas vähe ärisid, kus 1% eristumine konkurendist viib sind totaalselt teise kategooriasse. Dennise sõnul algab kõik kopsakast eelarvest, mis võimaldab tiimidel kasutada kõike uut, mida tehnoloogial pakkuda on, alates disainist ja aerodünaamikast, lõpetades tulevikumaterjalidega, mis läbivad oma esimesed testid F1 karusellis enne, kui need inimeste igapäevasesse ellu ilmuvad. Dennis ennustas, et uutest materjalidest muudab grafeen tulevikus totaalselt kogu maailma ning ta lisas, et kui ta tuleks kümne aasta pärast Cannes'i, siis oleks siinses festivalipalees kõik esemed ilmsesti juba grafeenist.
McLareni boss märkis, et alates 2014. aastast kehtima hakkavad uued tehnilised reeglid muudavad F1 maailma radikaalselt. Vahest isegi enam kui ükskõik, missugune muudatus viimase 50 aasta jooksul. Konstruktoritel avaneb võimalus rakendada uhiuusi tehnoloogiaid, sh suunata kiirusesse ka auto heitegaase ja kuumust, mis peaks viima sedavõrd efektiivsete autodeni, millest autosport pole eales isegi unistanud. Dennise sõnul töötlevad F1 tiimid meeletul hulgal kõikvõimalikku uut informatsiooni: McLarenil on lahendused, mis võimaldavad analüüsida 6,5 miljardit infoühikut 100 millisekundiga. Samal ajal on vaja aga loovust ka reeglite lugemisel, sest kogu F1 liigub lubatu ja keelatu piirimail ning reeglite tõlgendamine looval moel võib anda meeskonnale olulise edu.
Tugev bränd peab oskama nii võita kui kaotada
F1 maailm on tõeline brändide virvarr. Meeskonnad teevad koostööd maailmakuulsate firmadega ning nii nagu iga koostööprojekti puhul, seatakse ka paika üsna selged reeglid ja perspektiivid. Ron Dennis märkis aga, et sedavõrd tiheda konkurentsi puhul peavad brändid olema valmis mitte ainult võitma, vaid tuleb osata ka kaotada. Tema ise on kandnud Bossi ülikonda 32 aastat ning tema koostöö Bossiga on võib-olla maailma spordiajaloo kõige pikem sponsorlusleping. Selle aja jooksul on McLaren kogenud nii võite kui ebaõnnestumisi, kuid edukas bränd suudab ka rasketel aegadel oma koostööparterile midagi pakkuda: stiili, kindlaid väärtusi ja oskust pea väärikalt püsti hoida ka siis, kui sa ei võida. Dennise sõnul maksvad nad oma pilootidele nii suurt raha selleks, et vabastada neid igasugustest muredest, sh vajadusest pidevalt mõelda omaenda brändi arendamisele. Ka Button ise oli seda meelt, et F1 karussellis on tark omaenda brändi arendamisega ettevaatlik olla, kuna tegu on läbinisti meeskonnaspordiga, kus tiimi huvid tuleb paratamatult esiplaanile seada. Nii jalutas ta ka mööda Cannes'i festivalipaleed ringi logodega kaetud McLareni tiimi kobinesoonis, heites ise küll nalja, et õhtul magama minnes võtab ta selle siiski seljast ära.
Millal me F1 rajal esimest naist näeme?
McLaren Groupi juht analüüsis ka juba pikka aega maailma erutanud küsimust, millal ilmub F1 esimene naispiloot. Ron Dennis ütles, et tema arvates on naiste teel F1 rooli vaid üks takistus ja see on füüsiline vastupidavus. Jenson Buttoni taolised sõitjad läbivad triatloni hobispordina ning naiste füüsis ei pea lihtsalt sellisele vintsutusele vastu, mida F1 sõitjad peavad võidusõidu ajal taluma. Seepärast ta ei pea ka tõenäoliseks, et seniste reeglite juures suudaksid naissõitjad tipptasemele jõuda. Jenson Button oli selles küsimuses optimistlikum ja leidis, et kui erinevatesse sarjadesse tuleb rohkem naisssõitjaid, siis hakkab ka murduma ajalooline ettekujutus, et motosport on vaid meeste ala ning kui üha rohkem tüdrukuid alustab ringarajal võistlemist seitsme aastaselt, nii nagu tema seda tegi, siis võivad nad ka päris tippu jõuda.