eKoolist loobujad: reklaami müümine näib ebaeetiline

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1. klassi saab last registreerida ka internetis eKooli kaudu.
1. klassi saab last registreerida ka internetis eKooli kaudu. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Digitaalsest õpilaspäeviku süsteemist eKool loobunud koolide direktorid nendivad, et reklaami lubamine haridusliku eesmärgiga portaali ei ole meeldiv ega kohane.

Miina Härma gümnaasiumi direktor Ene Tannberg avaldas head meelt, et nemad eKooli ei kasuta. «Mul on hea meel, et meie oleme nüüd teises süsteemis Stuudium, kus reklaami peale ei suruta. Ma kujutan ette, et kui sisenen kuhugi infosüsteemi, kust soovin hankida konkreetset teavet ning ma olen sunnitud vaatama või sulgema reklaamaknaid, siis mind isiklikult see häiriks.»

Miina Härma gümnaasium vahetas eKooli Inglise kolledž väljatöötatud süsteemi Stuudiumi vastu käesoleva õppeaasta alguses. «Mitmed eKooli funktsioonid olid liiga aeglased ja aruandlust saada oli väga keeruline, administraator pidi pidevalt tegema nimekirju. Stuudiumi süsteemis on võimalusi rohkem ja ta on kasutajasõbralikum. Ma olen seda süsteemi ka teistele koolidele soovitanud.»

«Ma ei tea nüüd eKooli täpset rahastamismudelit, aga ta on ikkagi äriühing. Kuid eks seal ole ka piltlikult öeldes maksumaksja raha sees ja väike eetiline kõhklus võib tekkida küll,» arvas Jaan Poska gümnaasiumi direktor Helmer Jõgi.

Ka Jaan Poska gümnaasium kasutab eKooli analoogi Stuudiumit. «Meie õpetajate hinnangul sobib see meie vajadustele paremini kui eKool,» sõnas Jõgi, kelle hinnangul on Stuudium mugavam, operatiivsem, ülevaatlikum ja kasutajasõbralikum.

Erinevalt Härma ja Poska koolist kasutab Reaalkool jätkuvalt aktiivselt eKooli süsteemi ning direktor Gunnar Polma oli kahest direktorist teistsugusel seisukohal: «Ma arvan, et meil on vaba maa ja eKooli keskkond, kas me tahame või ei taha, on püsti pandud eraomanduslikel alustel. Kui reklaami edastatakse eKoolis seesugusel kujul, mis vastab üldsuse ootustele ja vajadustele, siis ma ei näe selles probleemi.»

Hugo Treffneri gümnaasium ei kasuta õppetöös siiani ühtegi digitaalset õpilaspäevikut. «eKool peaks olema seotud haridusvaldkonnaga. Vaatamata sellele, et see töötab kommertsalustel, siis mina kindlasti ei poolda reklaami müümist. Treffneris eKooli ei ole ega tule. eKool ei õpeta gümnaasiumiastmes õpilast vastutama,» sõnas direktor Ott Ojaveer.

Teisalt on Ojaveeri sõnul oluline arvestada ka sellega, kuhu kulub õpetajal aeg. «Kas aeg kulub bürokraatiale või õpilaste õpetamisele?» sõnas Ojaveer. Ta nentis, et teatud andmeid sisestatakse siiski nende enda infojuhi ja õpetajate loodud keskkonda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles