Euroopa Komisjon tahab, et juba mõne aasta pärast oleks sõiduautodes eCall seade, mis avarii korral helistaks automaatselt hädaabinumbril. Nii loodetakse säästa mitu tuhat inimelu aastas.
Euroliit nõuab autodesse automaatseid hädakõnesid tegevat seadet
Euroopa Komisjoni tänase ettepaneku kohaselt peaksid autod alates 2015. aasta oktoobrist suutma raske liiklusõnnetuse korral ise hädaabiteenistusele helistada, teatas eurokomisjon.
Automaatse hädaabikõne süsteem aktiveerub kohe, kui sõidukisisesed sensorid tuvastavad raske avarii. Seade valib Euroopa hädaabinumbri 112, loob telefoniühenduse sobiva häirekeskusega ning edastab päästeteenistustele õnnetuse üksikasjad, nagu õnnetuse toimumise aeg, sõiduki täpne asukoht ning sõidusuund (mis on väga oluline kiirteedel ja tunnelites). eCall teatab hädaabikeskusele auto asukoha ka siis, kui juht on teadvuseta või ei suuda ise helistada.
Automaatkõnet saab aktiveerida ka käsitsi nupulevajutusega, mida võib teha näiteks raske liiklusõnnetuse pealtnägija.
Kuna alates oktoobrist 2015 peavad kõikide sõiduautode ja kergveokite uued mudelid olema varustatud eCall-seadmetega, luuakse häirekeskuste jaoks ka taristu, mis võimaldab selliseid kõnesid vastu võtta ja käidelda. Sellega tagatakse automaatsete hädaabikõnede ühilduvus, koostalitlusvõime ja talitluspidevus kogu euroliidus.
Hinnangute kohaselt võiks eCall-süsteem kiirendada hädaolukordadele reageerimist linnapiirkondades 40 ja maal 50 protsenti ning säästa kuni 2500 elu aastas.
Lisaks liiklusohutuse parandamisele aitab süsteem oluliselt vähendada ka liiklusõnnetustest põhjustatud ummikuid ja õnnetusspaigas toimuda võivaid järgnevaid õnnetusi. Lisaks eeldatakse, et automaatkõne jaoks paigaldatavaid sõidukisiseseid seadmeid peaks saama kasutada ka muude lisandväärtusega teenuste jaoks (näiteks varastatud autode jälitamiseks).