Selle väite heaks näiteks on maanteeameti helkurikampaaniad, mille tulemusel võib eestlase ükskõik millises maailma sadamas või lennujaamas ära tunda tema küljes rippuva helkuri tõttu.
See oli 1984.aastal, kui Luciano Benetton palkas oma kampsunifirmasse tööle auhinnatud fotograafi Oliviero Toscani, kellega koos pandi alus suurele ärile. Toscani tehtud fotodel ei olnud rõivaid ega muid moetooteid, vaid üksnes šokeerivad süžeed meid ümbritsevast elureaalsusest: AIDSi kätte surevatest inimestest, keskkonnakatastroofidest, poliitilistest konfliktidest, sõjaõudustest, veristest vastsündinutest jpm. Just see, sotsiaalse vastutustundena edastatud reklaamitegevus on aidanud väikesel äril tänaseks kasvada kahe miljardi dollari suuruseks moetööstuseks. Vähemasti nii usuvad paljud.
Aga see, mis ühe moefirma puhul on ehk küsitav, on paljuski sallitav sotsiaalkampaaniates. Nii Tervise Arengu Instituut kui maanteeamet on aeg ajalt ühiskonna hoiakuid ja käitumist püüdnud suunata reklaamikampaaniatega, mis mõjuvad paljude jaoks samuti šokina. Viimatised vildaka peenise reklaamid «Kumm on Seks» kampaania kontekstis näiteks. Või maanteeameti mõne aasta tagune kampaania «Ära unusta helkurit, sind on raske unustada!», mille teleklipis kujutatakse rõõmsalt mööda sügislehtedest sillutatud teed surnuaiale kiirustavat tüdrukutirtsu, kel kaasas endajoonistatud pilt emast. Tüdruk peatub värske haua ees, asetab helkuri valgele ristile ja voldib lahti paberi: «Tere, emme! Me joonistasime täna koolis pilte ja mina joonistasin sind. On ju ilus? Tead, ma tõin sulle helkuri ka, et saaksid koju tagasi tulla.»