Eestis ja teistes riikides lõpetasime aasta siiski plussiga, Leedu kolleegid olid kahjumis. Praegu on raske ennustada, mis saab edasi, aga tellimusi on hakanud tulema ja loodame selle aasta plussiga lõpetada.
Miks laevaehitus kiratseb? Ostsite ju alles kahe aasta eest Klaipedas uue tehase.
Selle ostu hindan õigeks. Tegu oli hea laevaplokkide seeriatootmisega tegelenud tehasega, kuid praegustes majandustingimustes pole selle jaoks enam tööd. Nõudlus uute laevade järele langes üle kahe korra.
Nõutud on eritellimused – keerulised laevad, mille ehitus nõuab väga häid teadmisi ja kogemusi. Selliseid tellimusi meie Klaipeda tehas täidabki.
Kvalifitseeritud tööjõudu napib vist kogu Euroopas. Teiega seoses on seni rohkem räägitud keevitajate puudusest, kuid ka insenere, kes seda keerulist toodangut välja mõtleks, tuleb vist sisse tuua.
Toome tööjõudu kohalikke seadusi järgides nii oma Eesti kui ka Leedu ja Soome tehastesse. Need on kõik kõrgelt kvalifitseeritud töötajad.
Insenere napib aga kõikjal – ainuüksi Norras on puudu üle 3000 inseneri. Teeme koostööd Tallinna Tehnikaülikooli, Klaipeda ülikooli ja teiste õppeasutustega, kust saame küll insenere ja konstruktoreid, kuid nad pole veel valmis nii keerulisi ülesandeid täitma nagu meil tarvis. Kogemuse omandamiseks kulub vähemalt neli-viis aastat.
Tundub, et olete väga innovaatiline – kogu aeg juurutate uusi, järjest keerulisemaid tooteid.
Teisiti pole mõeldav. Kui me seda ei teeks, oleksime juba pankrotis. Praegu areneme hästi jõudsalt suuremahuliste metallkonstruktsioonide ja kõrgtehnoloogiliste seadmete tootmise valdkonnas. Juuni lõpus plaanib BLRT Marketex anda tellijale üle kõrge tootlikkuse ja väga madala müratasemega ümberlaadimisseadme, mille abil tarnitakse Taani elektrijaama, mis on üks efektiivsemaid maailmas, puistematerjali (kivisütt, puitpelleteid jms) otse laevadelt. See võimaldab töödelda sada tonni tunnis. Kuna tegu on 450 tonni kaaluva seadeldisega, tuli selle tarvis koguni Kopli sadamas kaid kindlustada.