Maksuamet tahab salakütuse voolule Lätist piiri panna

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijahinnaindeksi languses on suurim roll kütuse odavnemisel.
Tarbijahinnaindeksi languses on suurim roll kütuse odavnemisel. Foto: Mihkel Maripuu

Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Dmitri Jegorovi sõnul muutub Lätist tulev ja siin ebaseaduslikult müüdav mootorikütus Eestile üha suuremaks probleemiks, millele otsitakse lahendusi.


Jegorovi sõnul on üle Läti piiri toimuva musta kütuseäri puhul kasutusel mitu skeemi. Ühe järgi tuleb kütus veokitega Eestisse ja müüakse siin lihtsalt mitteametlikult maha, teise puhul on kasutusel vahefirmad ja tankistid.

Mõlemal juhul jäävad Eesti riigil maksud saamata. Teiseks solgib see kohalikku kütuseturgu, mistõttu on tagajalgadele tõusnud legaalsed kütusemüüjad.

Maksu- ja tolliamet taotleb nüüd seadusemuudatust, mille järgi oleksid kütuse aktsiisiladudes tehtavad toimingud käibemaksuvabad, mis tähendab, et seda poleks enam võimalik ka riigilt välja petta.

Lisaks peaks tuleval aastal käivituma aktsiisikaupade elektrooniline järelevalve terves Euroopa Liidus.

Jegorovi sõnul peaks maikuu kütuseaktsiisi laekumised olema juba paremad kui eelnevatel kuudel. Sellele lootusele annab tema sõnul alust hiljuti tehtud suurem kontrollimine.

Ajakirjanduses välja käidud miljard krooni saamata maksutulu kütuse salakaubandusest aastas on Jegorovi hinnangul ülepaisutatud ja tegelik kahju jääb 200 miljoni krooni juurde, mida on aga ikkagi palju.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles