Päevatoimetaja:
Sander Silm

Nielsen: 2008. aasta Eesti edukaim uus toode on Fazeri Must leib

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Artikli foto
Foto: Fazer

Eesti eelmise aasta kõige edukam uus toode oli Fazeri Must leib, Lätis kuulutati parimaks Mangali Vita Fruit sidruni- ja laimimaitseline mineraalvesi ja Leedus Raudonos Devynerios 999 35-protsendiline Stumbras ürdiliköör, teatas uuringufirma Nielsen.


Turu-uuringute firma Nielsen selgitas edukaimad Eestis, Lätis ja Leedus turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad välja esmakordselt.

Nielsen Eesti juhataja Margo Kurisoo sõnul valiti parimad uued tooted müüginumbrite ja tarbijaskonna suuruse põhjal.

«Fazeri Musta leiva edukuse tagas lai tarbijaskond - meie küsitlus näitas, et 76 protsenti leiva tarbijatest on Musta leiba proovinud ja 58 protsenti ostab seda regulaarselt,» lisas Kurisoo.

Kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Uuringu esimeses osas analüüsiti 2008. aasta müügiandmeid kõigis Nielseni poolt mõõdetavates tootekategooriates.
Eri tootekategooriate parimad tooted leiti vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele iga turul oldud täisperioodi kohta.

Sel meetodil valiti välja kolm edukamat uut toodet 17 erinevas tooterühmas.
Uueks tooteks loeti nii uued brändid kui ka olemasolevate brändide uued maitsed, kuid mitte tooted, millel oli muudetud vaid suurust või pakendit.

Uuringu teises osas viidi läbi tarbijauuring, kus internetiküsitluse käigus selgitati parima müügikäibega toodete kohta, kui suur hulk vastava tootegrupi tarbijatest antud toodet on ostnud.

Kokku osales küsitluses 646 tarbijat. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.

Erinevates tooterühmades olid Eesti edukaimad uued tooted järgnevad:

Piimatooted Valio Pere piim
Töödeldud liha- ja kalatooted Atria ülesuitsutatud Lastevorst
Leib ja sai Fazer Must leib
Alkoholivabad joogid Coca Cola Zero karastusjook
Tee, kohv ja kakaojoogid Lipton metsamarjatee (püramiid)
Lahjad alkohoolsed joogid A. Le Coq Gin Mohhiito long drink
Kanged alkohoolsed joogid Liviko Torni viin
Maiustused Orbit Spearmint Xylitol närimiskumm
Snäkid Selga apelsinitükkidega küpsised
Kastmed, maitseained ja supid Knorr kiirsupp juustu ja saiakuubikutega
Külmutatud toiduained Saaremaa pelmeenid
Teraviljatooted Hommikusöögihelbed Oho Kolm sõpra
Beebitoit Piimasegu Nestle Nan 3
Lemmikloomatoit Kassitoit Whiskas Supreme 4-pakk
Kosmeetika ja hügieen Colgate Max White Crystal Mint hambapasta
Paberitooted ja mähkmed Salvrätikud karbis Zewa Butterfly
Majapidamise puhastusvahendid Nõudepesuvahend Fairy Lemon Oxy

Nielsen Company on rahvusvaheline turu-uuringute firma, mis tegutseb rohkem kui 100 riigis üle maailma. Eestis viib Nielsen juba üle 10 aasta läbi regulaarset jaemüügiauditit, millega mõõdetakse toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüki erinevates müügikanalites.

Märksõnad

Tagasi üles