Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlased eelistavad Edamit ja mozzarellat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Juustufondüü.
Juustufondüü. Foto: Maxima

Nii eestlastele kui ka meie lähinaabritele meeldivad kõige enam kääritatud poolkõvad juustud ning poes valitakse enamasti kodumaise tootja traditsiooniliselt lehmapiimast valmistatud juust.

Tootjamaa kõrval on ostuotsuse tegemisel olulisel kohal toote hind ja kvaliteet, selgub Maxima kauplusteketi poolt kõigis kolmes Balti riigis läbi viidud 4000 vastajaga online-küsitlusest.

Tarbimisharjumused on kolmes Balti riigis sarnased. Eelistatakse poolkõvasid Edam ja Gouda tüüpi juustusid ning kõvasid juustusid. «Rohkem kui pooled lätlastest (54 protsenti) ning ligi pooled (47 protsenti) eestlastest söövad juustu kuus kuni seitse korda nädalas,» kirjeldas Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid küsitluse tulemusi. Leedulaste puhul vastas 47 protsenti, et tarbib juustu kahel kuni neljal päeval nädalas.

Balti riikides kasutatakse juustu kõige sagedamini võileivakattena ja suupistetena. Eestlaste valiku tipus troonib fermenteeritud poolkõva või kõva juust, 19 protsenti vastanuist eelistab suitsujuustu ja 12 protsenti sulatatud juustu. Juustusortidest nimetasid Eesti tarbijad meeldivaimaks Edamit (38 protsenti), järgnesid mozzarella (11 protsenti), feta (8 protsenti) ja parmesani juust (7 protsenti).

Erilaiu sõnul meeldib eestlastele traditsiooniliselt piimatooteid tarbida ning juustud on neist ühed ostetuimad. Võrreldes Läti ja Leeduga on juustutarbimine Eestis kõrgem – siin tarbitakse inimese kohta aastas keskmiselt 17 kilogrammi juustu, Lätis 13 ja Leedus 15 kilogrammi.

Juustu valides peavad Baltimaade elanikud kõige tähtsamaks toote maitseomadusi. Küsitluses osalenud eestlastest peavad pooled esmatähtsaks maitset, kolmandikule on olulisim hind ja vaid viiele protsendile tootja või kaubamärk.

Märksõnad

Tagasi üles