Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Test: enamik elektrirattaid ei kõlba kuhugi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Elektrimootoriga rattaid müüakse ka Eestis.
Elektrimootoriga rattaid müüakse ka Eestis. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Saksa tuntud autoklubi ADAC testis 16 elektriratast ning neist mitterahuldava hinnangu sai suisa üheksa, kusjuures nende rataste keskmine hind oli u 1900 eurot. Üks põrunud mudelitest maksis 2690 eurot.

Viiel rattal oli probleeme raami, juhtraua või tagumise keskjooksuga, kolmel polnud korras pidurid, vahendab Bild ADACi testi. Mudel Raleigh Impulse iR HS andis nii tugevaid elektromagnetlaineid, et need segasid politsei, kiirabi ja päästjate tööd ning sai seetõttu samuti hinnangu puudulik. Ka mudelitel Pegasus ja Kalkhoff andsid liiga tugevaid elektromagnetlaineid, aga need ületasid lubatut vaid veidi ja seetõttu anti neile mudelitele hinnang piisav.

Testil põrunud mudelid:

• Leviatec Demission
• Kreidler Vitality Elite VE 3
• KTM Macina Eight
• Sinus B3 8-G Nexus
• Flyer C5 R Deluxe
• Norma Top Velo Alu-Elektro-Fahrrad 28'
• Fischer E-Bike City Pedelec CU 01
• Victoria Assen
• Raleigh Impulse iR HS

Elektriratastel on väike mootor, mis peaks sõitmise tõusudel ja vastutuult kergemaks tegema. Üldiselt on elektrirattad  raskemad ja märksa kallimad kui tavalised ilma mootorita rattad.

Testi tulemusi saab vaadata siit.

Tagasi üles