Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: miks kolis hologramm krediitkaardi tagaküljele?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pangakaardid.
Pangakaardid. Foto: Mihkel Maripuu

Tarbija24 lugejat hakkas huvitama, miks on Swedbank hologrammi krediitkaartide tagaküljele paigutanud. Varem pole ta seda täheldanud.

Vastab Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.

Hakkasime seda tegema alates 2009. aastast ja tegelikult on asi väga lihtne – kõik elemendid kaardil on tootja poolt väga täpselt kirjeldatud ehk kaardi kujunduse kohta on olemas spetsifikatsioon, mis määrab ära nii suuruse kui ka võimaliku asukoha/paigutuse kaardil. Iga panga mänguruum ongi ainult see, et kui mõnda elementi on lubatud paigutada kahte erinevasse kohta, siis ta otsustab, kuhu ta selle oma konkreetsel kaardil paigutab.

Kui rahvusvahelised kaardiorganisatsioonid seda muudatust pakkusid, siis hologrammi pöördele paigutamise mõte oligi see, et väljastajapangale antakse rohkem võimalusi kaardi kujundamiseks, sest mida vähem on kohustuslikke elemente esiküljel nende poolt, seda rohkem jääb vaba pinda, kuhu iga pank saab oma visuaalset sõnumit kujundada.

Pangakaardi pöördel on reeglina veel magnet- ja allkirjariba ning kohustuslik infotekst, kuid vastavalt spetsifikatsioonile võib sinna lisada ka pildi, koostööpartneri logo jne. Täna on meie kõikidel väljastatavatel krediitkaartidel hologramm pöördel.

Tagasi üles