Mulle sattus kätte hiljutine Harward Business Review, kus viidati samateemalisele uuringule. Esiteks selgus sealt, et 77 protsenti inimestest ei soovi brändidega omada mingit suhet ja kannatavad hoopiski info üledoosi all. Ühtlasi selgus, et need vähesed, kes üldse brändidega mingit suhet soovis omada, soovis oma lojaalsust väljendada vaid tarbijate ja brändide jagatud väärtuste alusel. Teisisõnu – kui sinu bränd kedagi üldse huvitab, siis ainult neid inimesi, kellele lähevad korda teod ja mõtted, mille eest sa seisad. See ei tähenda kaugeltki, et inimestel ei võiks sinu tootest olla positiivset ja emotsionaalset ettekujutust ega seda, et nad sinu toodet teatud valikutes ei eelista. Küsimus on sügavam – lähedast sõprust peetakse ikka nendega, kelle maailmapilt on sarnane.
Näiteid pole vaja kaugelt otsida. Meil on brände, mis rõhuvad innovatiivsusele ja proaktiivsusele, on neid, mis väärtustavad rohelist mõtlemist, on neid, mis oskavad igast hetkest võluda välja vauefekti, on neid, mis noolivad viimast klienditeenindusest ja on neid, mis aitavad kodutuid loomi. Ja nii kummaline kui see ka ei kõlaks: on ka neid firmasid, kes vastanduvad teadlikult suurtele monopolidele nende külmuses ja ignorantsuses, luues selle baasil jagatud väärtuste sideme oma tarbijatega.
Mida soovitada neile, kel brändiloomine alles ees seisab, või selle kontseptsioon värskenduskuuri vajab? Ei muud, kui et leidke esmalt üles omaenda väärtused, mis teile ja veel kellelegi tõeliselt korda lähevad. Kui tahate olla puhtast loodusest hoolivad, siis hakake näiteks koristama oma kodukandi metsa prügist. Ja ärge siis unustage ka oma väärtusi välja näidata.
Uskuge, et nende poolt, kes samu väärtusi jagavad, märgatakse teie brändi peatselt, suuremale osale neist aga, kes teiega samu väärtusi ei jaga, ei aita ka hoogsam reklaam ja kommunikatsioon suuremat lojaalsust luua.
Võiks öelda ka teisiti: kui teil pole välja näidata väärtusi, mis inimestele tõeliselt korda lähevad, siis peategi rohkem pingutama, et allahindlustega pildis püsida!
Kuula samal teemal turundusraadiot siit.