Päevatoimetaja:
Sander Silm

Euroopa töösturid ägavad inseneripõua käes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Euroopas napib insenere
Euroopas napib insenere Foto: Panther Media/Scanpix

Euroopa töösturid löövad häirekella oskustööliste nappuse pärast kontinendil, mis ohustab nende konkurentsivõimet ning sunnib inseneride pärast omavahel kisklema.

Juhtivate Euroopa tööstusfirmade tegevjuhtide sõnutsi tähendavad noorte töötuse, demograafia- ja haridussüsteemi probleemid seda, et tulevikus läheb inseneride leidmine üha raskemaks.

See omakorda võib tekitada olukorra, kus uurimis- ja arendustegevus viiakse üha suuremal määral riikidesse nagu Hiina ja India, kus insenere on rohkem.

«Aastaks 2025 võib meil olla puudu 500 000 inseneri,» ütles maailma suuruselt teise veoautotootja Volvo Groupi tegevjuht Olof Persson.

Euroopa juhtiva insenerifirma Siemensi tegevjuht Peter Löscher ütles: «Oskustööliste nappus, eriti Saksamaal, on suur probleem. Me peame tagama selle, et meie haridussüsteem pakuks vajalikke insenerioskusi, et Euroopasse tuleks kvalifitseeritud immigrante... Ja suurim probleem Euroopa tööstuse jaoks on ilmselt ligi 24-protsendiline noorte töötus.»

Hiinas ja Indias lõpetavad igal aastal kõrgkooli vastavalt 400 000 ja 100 000 inseneri.

Üksnes Saksamaal on sealse inseneride liidu VDI andmetel vajaka 70 000 inseneri.

Perssoni sõnutsi on oskustööliste probleemi lahendamine võtmelise tähtsusega. «Kui meil puudub hea, läbipaistev ja motiveeriv haridus- ja innovatsioonisüsteem, siis jooksevad liiva kõik muud pingutused [energia- ja seadusandluse vallas],» hoiatas ta.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Tagasi üles