Suurbritannia suurim rahvusvaheline jaekett Tesco plaanib luurata oma dieeti pidavate klientide ostuharjumusi, et neid nõustada, kuidas tervislikumalt süüa.
UK jaekett luurab salenejate ostuharjumuste järele
Tesco kasutab kliendikaardisüsteemi andmeid, et näha, kes on ostnud endale suure kalorisisaldusega toitu nagu sõõrikud, šokolaad ja pitsa, kirjutab news.com.au. Seejärel saab ülekaalulisuse epideemiaga võitlemiseks pakkuda 16 miljonile Clubcardi omanikule tervislikumate toodete vautšereid või jagada kergemaid toiduretsepte.
Tesco juht Philip Clarke ütles, et kliendid vajaksid laiemat valikut, mitte seda, et neid soovimatute ettepanekutega pommitatakse. «Me ei toeta tervislikke eluviise mitte valikute muutmisega, vaid mõjutame valikuid tervislikumate valikuvariantidega,» sõnas Clarke.
Supermarketi infotehnoloogid on juba ehitanud online süsteemi, mis mõõdab, kuidas klientide harjumused pärast nn terviseprogrammi muutuvad. Samuti jagab ettevõte oma andmeid riiklike terviseuuringute tarbeks. Terviseorganisatsioonid saavad Tescolt siiski ainult anonüümseid andmeid, kui klient vabatahtlikult enda andmeid ei ole nõus avaldama.
Suurbritannia suurima jaeketi Tesco klientidest 65 protsenti leiavad, et nende elustiil ei ole nii tervislik kui nad tahaksid. Tesco on juba koostöös Briti heategevusorganisatsiooniga Diabetes nõustunud vähendama oma enda private labeli karastusjookide kalorsust. Lisaks teeb Tesco jõupingutusi selle nimel, et vähendada toidukoguseid, mida iga pere aastas minema viskab.