Maikuus ostis klient Cherry vautšeriportaali vahendusel 11,90 euro eest Versace´i Bright Crystal lõhnakomplekti, millelt avastas üllatuslikult kirja «Not for Sale» ehk «mitte müügiks».
Cherryst ostetud lõhnakomplekt osutus hoopis testriks
Naine selgitas, et kuigi Cherry pakkumises olid komplektis sisalduvate pakendite mõõtmed kirjas – 5 ml tualettvesi, 225 ml kreem ja dušigeel –, ei osanud ta aimata, et tegu on n-ö testriga ehk komplektiga, mis ei ole müümiseks mõeldud.
Esimese kommentaarina tähendas Cherry portaali kaudu oma tooteid pakkunud e-kaubamaja Galore esindaja Olav Vannik, et tegemist ei saa mingil juhul olla testritega. «Meie internetipoes ei ole ühtegi testrit müügil ja ei tule ka,» sõnas ta.
«Antud tooted, mis olid müügil cherry.ee-s, ongi Versace´i mini lõhnakomplektid. Nad ongi väiksemas suuruses. Kui need komplektid ei oleks müügiks lubatud, siis oleks tarbijakaitseamet ammu sekkunud,» jätkas Vannik ja rõhutas, et kliendil tuleks otse nende poole pöörduda.
Pahane klient saatis seejärel fotod, millelt võib lugeda, et lõhnakomplektile on kirjutatud «Not for Sale» ehk «mitte müügiks». «Kliendina on mul lihtsam ühekordne koti pähe tõmbamine alla neelata ja mitte enam selle veebipoe kaupu tarbida kui asuda protsessima tarnijaga, kes on kas teadlikult valetanud või ei suuda oma kauba eest vastutada. Ka vastab pakend Cherry pakkumise kirjeldusele, mistõttu ei saa tegemist olla ka mingi ühekordse veaga vms,» põhjendas anonüümsust palunud naine, miks ta veebipoe poole pöörduda ei taha.
Pärast fotode nägemist muutis e-kaubamaja Galore oma seisukohta ja teatas, et esmase vaatluse käigus ei avastanud nad, et tegemist on testerkomplektidega. «Ka kaupa tellides ei olnud tarnijal meile ettekirjutust, et antud tooted on testrid ja nende müük on keelatud. Täname tähelepanelikku klienti ja vabandame võimalike ebameeldivuste pärast,» lisas ettevõte.
Väljamõeldud alghinnad
Ka Cherry teatas, et nende jaoks on tegemist uue infoga. «Meie teadmine oli, et tegemist on korrektsete toodetega, mis on mõeldud müügiks,» ütles Cherry ärijuht Martin Kõiva ja palus klientide käest vabandust. «Soovi korral pakume ostnutele võimalust kaup tagastada ning raha täies ulatuses tagasi saada,» lisas ta.
Versace´i kaubamärgi Eesti ametliku esindaja ja maaletooja Pariisi Vee juht Nils Niimann nentis, et visuaalsel vaatlusel on tegu tõepoolest kingituseks, testimiseks, proovimiseks mõeldud näidiskomplektidega.
E-kaubamaja Galore toonitas siiski, et antud kampaanias müüdud lõhnakomplektide hinnad on õiged ja tarbija ei ole petta saanud: tegemist on originaaltoodetega. Cherry.ee leheküljel oli 11,90-eurose lõhnakomplekti alghinnaks pandud 19,95–29,95 eurot.
«Jutt alghinnast üleüldse on absurdne, sest on ju väljamõeldis – toode pole müügiks ja on seetõttu tarbijat eksitav. Eelnevast tulenevalt ei ole minu teada võimalik ka kuidagi antud toodetel tuvastada tootmisaega, mistõttu ei saa klient kindel olla ka n-ö toote säilivusajas,» arvas Niimann.
Kokkuvõttes leidis Niimann, et tegemist on tarbija eksitamise ja brändi lörtsimisega. «Lisaks on näha veel ilma loata Versace´i reklaamide ja visuaalide kasutamine. Eesti tarbijakaitse peaks nüüd jõudu näitama.»
Tarbijakaitseamet möönas, et antud juhtumi puhul võib olla tegemist ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega. «Olgu siinkohal öeldud, et ebaausa kauplemisvõtte kasutamine on nii Eestis kui terves ELis keelatud,» lausus tarbijakaitseamet tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Seetõttu kavatseb tarbijakaitseamet koostada ettevõttele vastavasisulise märgukirja, kus palutakse selgitusi tekkinud olukorrale ja selgitatakse firmale ka kehtivat regulatsiooni.