Täna Augsburgi ülikoolis avaldatud uuringust selgub, et viimase aasta jooksul diskrimineeriti vanuse, soo, välimuse vm tõttu iga kolmandat Saksamaa klienti.
Saksamaal diskrimineeritakse iga kolmandat ostjat
«Sa ei tule siia!» või «See pole ilmselt sinu hinnaklassist,» on kommentaarid, mida on kliendid Saksamaal hämmastavalt tihti kuulnud, kirjutab The Local. Keskmiselt tunneb 30 protsenti inimestest end aasta jooksul vähemalt korra solvatuna – seda peamiselt soo, vanuse ning sotsiaalmajandusliku staatuse tõttu.
Uuringu autorite sõnul tulevad 64 protsendil juhtudest solvavad märkused klienditeenindajatelt, mitte kõrgemalt juhtkonna tasandilt ega ka teiste klientide suust.
Kõige raskem on olukord Saksamaal Türgi päritolu klientidel, kellest 81 protsenti on aasta aja jooksul keskmiselt 5,7 korda diskrimineeritud. Saksa päritolu kliendid (ligi kolmandik) kogesid diskrimineerimist aasta jooksul keskmiselt kõigest 1,3 korda.
Uuringu järgi räägib negatiivsest kogemusest ligi 80 protsenti sõpradele ja tuttavatele, pooled pöörduvad edaspidi ettevõtte konkurentide poole ja viiendik kaebab otse firmale. «Firmad peaksid olema teadlikud, millist kahju ja potentsiaalset riski seesugused kogemused nende majandusedule omavad,» arvasid uuringu autorid.