Elavad juhtimislauad alluvad kasutajale
Uusimad BI platvormid, nagu näiteks QlikView on nende kahe lähenemisviisi segu, ühendades endas Google otsingusüsteemi lihtsuse ja traditsioonilise BI arvutusvõimsuse. See võimaldab uurida seostatud andmehulkasid interaktiivselt ning ülikiiresti, kuna QlikView töötab mälusisesel tehnoloogial. Teie käsutuses ei ole mitte ettemääratud valemid, vaid kogu ettevõtte andmete hulk, seostatult ning teile kättesaadav vaid hetkega. Sarnaselt Google’le kontrollib küsimuste ja vastuste edasi-tagasi liikumist täielikult kasutaja, võimaldades ärikasutajatel ise küsida ja küsimustele vastuseid saada, ilma keerukate SQL päringute või IT vahemeesteta. Kasutajad võivad lisada uusi andmeallikaid vastavalt soovile, igasuguses kombinatsioonis, mida käsilolev ülesanne vaid nõuab. Vastused küsimustele saadakse koheselt, ei mingit aruannete valmimise ootamist.Nagu Google annab vastused vaevalt sekundi murdosa jooksul, nii ka mälusisesel tehnoloogial töötav «elav juhtimislaud», mis võimaldab kiiresti tulemusi vaadata ja küsimusi täpsustada. Pole mingit vajadust koostada üksikasjalist päringut. Ja sellist asja nagu liiga lai otsing pole olemas - trüki otsinguväljale «A»-täht ja süsteem reastab hetkega kogu info, mis sisaldab seda tähte. Siin on suur vahe traditsioonilise BI-ga võrreldes, kus liiga lai päring võib süsteemi ummikusse ajada. Elav juhtimislaud ei karista sind, kui mõtled suurelt.
Andmetes rändamine läbi küsimuste esitamiste viib uute avastusteni
Tõeline väärtus seisneb selles, et kasutajatele antakse kontroll andmete üle. Ükski IT osakond ei ole nii laiade teadmistega, kui kolleegid, kellega infot jagatakse. «Elavate juhtimislaudade» sisuline mõte seisneb selles, lihtne küsimuste esitamise protsess, andmetes rändamine ja avastamine viib parema arusaamiseni ja uuendusteni. Jäigad andmebaasipäringud ja andmekuubid on asendatud seostatud mälusisese struktuuriga. Selle asemel, et vastuseid ette valmis arvutada, laeb tarkvara andmekogumid mälusse ja kaardistab nendevahelised seosed. Võite küsida nii palju küsimusi kui soovite kuni leiate olulise informatsiooni. Oluliseks muutub mitte vastuste saamine vaid küsimuste esitamine. Näiteks millise aruande põhjal saaks müügijuht otsustada - kas teha kampaania klientidele, kes pole teinud oste viimase 3 kuu jooksul või võtma ette tooted, mille liikumine pole enam nii kiire kui eelmisel perioodil? Selliste ja paljude samaväärsete ülesannete lahendamiseks ettevõttes polegi võimlaik teha valmis aruannet, vaid kasutaja peab ise vaatama kõigepealt andmetele otsa, andma tähenduse ja siis tegema valiku. Ja seda on oluliselt lihtsam teha, kui ei pea andmeid piiluma aruannetest nagu läbi lukuaugu, vaid teie ees on valla kõik infouksed. Nii ei ole teie otsused enam sõltuvad kättesaadava info hulgast, vaid on niisama head, kui küsimused, mida küsite.